نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1398 - 14:05   |   کد مطلب: 27779
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:
افزایش قیمت نان در زمان کنونی تنش زا است
حمیدرضا متین با بیان اینکه افزایش قیمت نان در زمان کنونی تنش زا است گفت: درحال حاضر افزایش قیمت نان در دستور کار ستاد تنظیم بازار نیست و بخاطر مردم جلوی افزایش قیمت را گرفته ایم.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ بابیان اینکه درحال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت نان در استان گرفته نشده، گفت: ستاد تنظیم بازار اجازه دارد که در صورت صلاحدید قیمت نان را افزایش دهد اما فعلا چنین چیزی در دستور کار قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال قیمت نان یارانه ای کمی افزایش داشت، افزود: درحال حاضر دلیلی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد و این اقدام باید با توجه به شرایط جامعه صورت گیرد.

متین با تاکید براینکه افزایش قیمت نان در زمان کنونی می تواند تنش زا باشد، تصریح کرد: ما بخاطر مردم جلوی افزایش قیمت نان را گرفته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه تصمیم گیری برای افزایش و یا عدم افزایش قیمت نان در اختیار شخص نیست، گفت: این تصمیم گیری توسط یک تیم صورت می گیرد و با توجه به اینکه قیمت نان در ابتدای سال کمی افزایش داشت فعلا در حال بررسی بیشتر این موضوع هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت نان بر کیفیت آن تاثیر گذار است یا خیر اظهار کرد: بارها تجربه کردیم که افزایش قیمت نان در کوتاه مدت کیفیت نان را بالا می برد اما متأسفانه پس از مدتی کیفیت به روال گذشته برمی گردد.

متین ادامه داد: اینکه عده ای می گویند اگر قیمت نان افزایش یابد کیفیت نیز بهتر می شود اشتباه بوده و منطقی نیست، چرا که اگر کسی بخواهد نان با کیفیت به مردم بدهد کاری به قیمت نان ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان با تاکید بر اینکه تعیین قیمت نان در سطح بالاتری از این سازمان، صورت می گیرد گفت: قیمت نان همچون بنزین مسئله ای استراتژیک است و در حد سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست که تصمیم گیری کند بلکه این تصمیم باید در مقاطع بالاتری گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار