نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. دى 1398 - 8:14   |   کد مطلب: 27774
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه برجام، fatf و هر نوع مذاکره دیگری مشکلات را حل نخواهد کرد گفت: افرادی که برای مذاکره می روند نه تنها دنبال حل مشکل نیستند بلکه برای پایان استقلال کشور مذاکره می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در اجتماع بزرگ  انقلابی های استان همدان تحت عنوان خیزش هسته های مسئله محور با بیان اینکه در آستانه تحولی هستیم که جهان تازه ای را می سازد، اظهار کرد: ما و منطقه فضای جدیدی را لمس می کنیم و وارد جهان تازه ای شده ایم که در این جهان تازه، تاریخ ورق خورده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و راه حل این جهان تازه کجاست، افزود: برای درک این جهان تازه و مشکلات و راه حل ها، باید باور کنیم که وارد آن شده ایم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در این جهان تازه بسیج و بسیج دانشجویی یک حلقه میانی بین دولت و ملت ایجاد می‌کند، عنوان کرد: در این جهان تازه بسیج و بسیج دانشجویی دو کارکرد دارند.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در این جهان تازه بسیج، ملت را قوی می کند و قدرت اضافی را از دولت می گیرد.

وی با بیان اینکه قدرت اضافی دولت باید کم و به قدرت مردم افزوده شود، عنوان کرد: این جوانان هستند که استعداد ها را در بین مردم شناسایی و سازماندهی و همچنین بر دولت نظارت و برای آن تصمیم سازی می‌کنند.

حجت االاسلام پناهیان با بیان اینکه با اضافه شدن بر قدرت مردم و کم شدن قدرت دولت، ملت نان خور و توسری خور دولت قرار نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: این نوع حکمرانی را جمهوری اسلامی بوجود آورده است و جوانان نقش موثری در این مهم دارند.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با انتقاد از دموکراسی های غربی گفت: در غرب مردم حاکم نیستند بلکه آلت دست و فریب خورده هستند.

وی تاکید کرد: در انتخابات با بازی های سیاسی مردم را فریب می‌دهند و به دلیل همین فریب ها مردم فرانسه بدون رهبر خاصی در حال تظاهرات هستند چون می دانند که اگر لیدر داشته باشند اصحاب قدرت این لیدر ها را با پول و …می خرند. حاضرند در کشور آشوب شود اما از دست نظام سرمایه داری نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه در کشور ما هم برخی می‌خواهند در انتخابات با مزخرف گویی و ترساندن های خائنانه از مردم رای بگیرند، گفت: این افراد بعد از رای گرفتن و بعد از انتخابات مردم را پس  می زنند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا افرادی که از رییس‌ جمهور فعلی ناراضی هستند اما بازهم در انتخابات به او رای می دهند، عنوان کرد: این موضوع به دلیل این است که انتخابات ما را هم شبیه انتخابات کشور های لیبرالی کرده اند.

وی با اشاره به تایید صلاحیت داوطلبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  شورای نگهبان باید به افرادی که انتخابات را شبیه کشورهای لیبرالی می کنند کارت قرمز نشان دهد، اگر این کار را کرد آن وقت در نقش داوری خود قرار گرفته است. رییس جمهور ما در انتخابات سخنان مزخرف و زشتی زد اما کسی این فرد را از بازی خارج نکرد.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به موضوع مذاکره گفت: کوتاه آمدن در برابر آمریکا مشکلات را حل نخواهد کرد و کسی که دنبال مذاکره است دنبال حل مشکل مردم و کشور نیست.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: افرادی که برای مذاکره می روند نه تنها دنبال حل مشکل نیستند بلکه برای پایان استقلال کشور مذاکره می‌کنند. مذاکره برای تسلیم کردن و کوتاه آمدن در برابر نظام سلطه سرمایه داری است.

وی تاکید کرد: برجام و آف ای تی اف و هر نوع مذاکره دیگری مشکلات را حل نخواهد کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در برهه های محتلف دوقطبی کاذب جنگ و صلح، بحران و عدم بحران درست می کنند تا در راس قدرت باشند، افزود: این دوران و دورانی که مسئولین بتوانند خطا و خیانت بکنند باید به پایان برسد.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها  درادامه با بیان اینکه برای پایان دادن به دوران گذشته باید در ساختار تحولی رخ دهد، خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم بیانیه تحول، ایجاد فضای جدید و خمیر مایه آن آمدن جوانان به میدان است. رهبر انقلاب در این بیانیه اصالت را به جوانان دادند.

وی با اشاره به ناکارآمدی مجلس گفت: مجلس بی‌حالی که نظارت نمی‌کند، خودش را از راس امور بودن پایین انداخته است. اگر شما جوانان در تمام مسائل ورود کنید دیگر نماینده نمی تواند فرزند خود را عضو شرکت نفت و یا رانت خواری کند.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با تاکید بر اینکه مطالبه گری به معنای مچ گیری نیست، عنوان کرد: مطالبه گری همانند پلیس سر چهار راهی است که اجازه بی قانونی برای برهم زدن نظم را نمی دهد.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه مطالبه گری کمک به مسئولان است، خاطر نشان کرد: مطالبه گری اگر درست و دقیق باشد دیگر خطایی و اشتباهی نخواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شما جوانان در عرصه اقتصاد باید فعال شوید بیان کرد: در کنار فعالیت علمی باید فعالیت های اقتصادی هم داشته باشید و برخی از شرکت ها را خودتان برعهده بگیرد تا به پسرخاله ها و دخترخاله ها داده نشود.

حجت الاسلام پناهیان خطاب به دانشجویان اظهار کرد: نگذارید مفاهیم انقلابی را خراب و از آن سؤ برداشت کنند به همین دلیل باید ادبیات را اصلاح کنید تا درباره شما بسیجی ها دچار سوءتفاهم نشوند.

وی در پایان از عدم صدور مجوز برای برگزاری این تجمع انقلابی ها توسط دانشگاه اظهار تآسف کرد و گفت: این جمع بانشاط در هر دانشگاهی که باشد موجب نشاط آن دانشگاه خواهد بود./عصرهمدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار