فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

4. دى 1398 - 8:09   |   کد مطلب: 27772
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن در ‏مدارس شهرستان در هفته قرآن، عترت و نماز خبر داد.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ هادی سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قرآن هدایتگری بی بدیل است که اگر از کودکی به آن مانوس شویم، آثار و برکاتش در تمام زندگی جلوه می کند، افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، ترویج آموزش و اهتمام به انس دانش‌آموزان با قرآن و کشف و شکوفایی استعدادهای آنان در بین دانش‌آموزان است.
وی با بیان اینکه هر چند برنامه‌های قرآنی محدود به هفته قرآن و عترت نبوده و در سراسر سال اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با عناوین اسلامی، انقلابی و ولایی برنامه‌های مختلفی از قبیل محافل انس با قرآن، سرود همگانی قرآنی، اجرای مسابقات با محوریت قرآن، تجلیل از دانش‌آموزان فعال قرآنی و برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی در مدارس اجرا می‌شود.
سلگی با اشاره به اینکه دومین دوره گفتمان‌های دینی با هدف معرفت‌افزایی بین دانش‌آموزان و آشنایی آنان با معارف دینی، اجتماعی و فرهنگی در بین مدارس متوسطه دوم برگزار شد، ادامه داد: در این گفتمان‌ها اهتمام به نماز، شکل‌دهی به هویت و شخصیت دانش‌آموزان، اهمیت عفاف و حجاب و مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی مدنظر بوده‌است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی و شهجردی از اساتید حوزه و دانشگاه از شهر قم سخنران این گفتمان‌ها بودند، یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ گفتمان دینی در مدارس شهرستان برگزار می‌شود و فرصت ارزشمندی برای تربیت و رفع شبهات جوانان است.
وی در بخش دیگری از اجرای طرح رویش۲، ویژه دانش‌آموزان مدارس روستایی و مناطق محروم با همکاری داوطلبانه آموزگاران خبر داد و گفت: این طرح، در ادامه طرح رویش1، که در مدارس شهر اجرا می‌شد، این بار ویژه مدارس روستایی و مناطق محروم اجرا می‌شود.
سلگی بیان کرد: در طرح رویش۲ یک تیم متشکل از همکاران اداری واحد آموزش و آموزگاران توانمند به‌صورت داوطلبانه به مدارس روستایی و مناطق محروم اعزام می‌شوند و به‌صورت ویژه مباحث آموزشی را با دانش‌آموزان مرور می‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار