نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1398 - 18:41   |   کد مطلب: 27764
دادستان کل کشور گفت: با وجود تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس جمهور است همچنان درگیر مشکلات اقتصادی هستیم و این بدین معنی است که یک جای کار می‌لنگد و این قرارگاه کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: امنیت برای جامع حکم اکسیژن را برای تک تک اعضا و جوارح انسان دارد و انسان در سایه امنیت می‌تواند آرامش و آسایش داشته باشد و پیشرفت انسان در تمام‌حوزه‌ها منوط به داشتن امنیت است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: ایمان و امنیت در زندگی انسان دو عنصری است سعادت و خوشبختی او در گرو آن‌هاست. دشمنان این کشور، ملت و نظام در طول مدت ۴۰ سال اخیر تمام‌توان خود را به کار گرفت تا بتواند این دو سرمایه بزرگ را از ملت ایران بگیرد.

وی با اشاره به آشوب‌های آبان‌ماه در برخی استان‌های کشور بیان کرد: چرا دشمن در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور در صدر ایجاد ناامنی است؟ این موارد نشان‌دهنده این است که محاسبه و علل و عوامل حساب شده‌ای پشت این ماجراهاست.

وی افزود: تمام دنیا توان خود را در طول هشت سال دفاع مقدس به کار گرفتند تا نظام‌جمهوری اسلامی را از پای درآورند و این نظام را به زمین بزنند اما موفق نشدند.

منتظری با بیان به اینکه جنگ تمام شد اما توطئه دشمنان تمام‌نمی شود افزود: راه علاج در تسلیم نشدن است نه مذاکراتی که منتهی به ذلت و خواری است. تسلیم در مقابل دشمن از ملتی که ۴۰ سال با وجود رشادت‌ها و مقاومت‌ها در مقابل دشمن ایستادگی کرده بعید است و هرگز اتفاق نخواهد افتاد. دشمن کورخوانده که ملت ایران را با این فشارها از پای درآورد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی که حاصل مدت‌ها تلاش و بحث کارشناسان است بیان کرد: نجات کشور با سردادن شعار و حرف زدن صورت نمی‌گیرد بلکه داشتن برنامه های خوب و عمل به آن می‌تواند کار را پیش ببرد.

دادستان کل کشور بیان داشت: با وجود تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس جمهور است باید کمتر شاهد مشکلات اقتصادی باشیم اما اینکه همچنان درگیر هستیم بدین معنی است که یک جای کار می لنگد و این قرارگاه کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به وجود مشکلات حوزه اقتصاد تاکید کرد: چاره رفع این معضلات،  پیگیری اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد باید به دست مردم سپرده شود. دولت نباید خود را درگیر تصدی‌گری کند بلکه مردم باید پای کار باشند و دولت بر اقتصاد نظارت و ریل گذاری کند والبته در این زمینه مقداری ضعیف عمل شده است.

منتظری با بیان این‌که جایی که پای مردم‌در میان باشد هر گره ناگشوده‌ای با سرانگشت همت و اراده آن‌ها گشوده می شود عنوان کرد: در طول ۴۰ سالی که از انقلاب می گذرد ملت ایران تشان دادند هر جا پای کار بودند موفقیت حاصل شد و هر جا که دولت نیز  با مردم‌بود موفق شد.

وی ضمن اشاره به مدعی‌العموم بودن دادستان به عنوان یکی از مهم ترین وظایف وی تصریح کرد: برخی مسائل در جامعه گسترده است و صاحب خاصی ندارد که در این موارد دادستانی متصدی امر است. همچنین در مواقعی که حقوق عامه مطرح می شود دادستانی باید لحظه به لحظه و نقطه به نقطه شهر را در اشراف و منظر خود داشته باشد تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی تاکید کرد: حقوق عامه باید جدی گرفته شود که این امر خواسته رهبر و تلکیف و مطالبه جدی بنده به عنوان دادستان کل کشور است.

این مقام قضائی ضمن ابراز تاسف از اینکه در رابطه با حقوق عامه در حوزه قضا کار چندانی صورت نگرفته و قانونی در این خصوص وجود ندارد مطرح کرد: این نقیصه باید برطرف شود و مجلس باید در مورد قانون‌حقوق عامه به کمک دستگاه قضا بیاید.

منتظری گفت: در چنین شرایطی که دشمن برای ریشه کن کردن نظام‌جمهوری اسلامی توسط عوامل نفوذی و دست نشانده خود از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کند، دستگاه های اطلاعاتی تا جایی که امکان دارد باید مردم را از لحاظ امنیتی، اطلاعاتی و توطئه‌های دشمن تبیین کنند. 

وی افزود: مردم باید در مورد اسلحه‌هایی که دشمن به صورت قاچاق و با هدف ایجاد اغتشاش به این کشور وارد کرد و در این حوادث اخیر از آشوبگران کشف شد اطلاع داشته باشند نه اینکه فقط آمار کشته‌های حوادث به مردم داده شود.

منتظری گفت: وظیفه مسؤولین امنیتی و نظامی، آگاه سازی مردم است و اگر اطلاعات به موقع به مردم برسد خود مردم نقابل اغتشاشگران می ایستند. رهبری فرموند اعتراض حق مردم است اما خط اغتشاشگران از مردم‌جداست. بلافاصله مردم به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود به اغتشاشات را فریاد زدند.

وی گفت: دادستان ها وظیفه دارند در کنار نیروهای امنیتی و نظامی، تمام تون خود را به کار گیرند تا امنیت مردم‌خدشه دار نشود زیرا لازمه رشد کشور، وجود امنیت است و دستگاه قضا و مردم به عوامل ناامنی اجازه نفس کشیدن نمی دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار