نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آذر 1398 - 8:46   |   کد مطلب: 27720
مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان گفت: اولویت این اداره کل برنامه‌ریزی به منظور جذب جوانان برای اهدای خون بوده و اجرای طرح «قرار مهربانی» نیز در این راستا است.

به گزارش ملایری‌ها؛ فاطمه یادگاری در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به منظور جذب قشر جوان به اهدای خون، با همکاری این سازمان و جمعیت هلال احمر پویش "قرار مهربانی" از ۱۶ آذر با شعار "اهدای خون، هدیه ای برای نجات انسان ها" آغاز شد.

وی اضافه کرد: سن اهدای خون از ۱۸ سالگی آغاز و تا ۶۰ سالگی ادامه دارد هر چند افرادی که به صورت مستمر و سالی سه نوبت خون اهدا می کنند با تجویز می توانند تا ۶۵ یا ۷۰ سالگی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان اظهار داشت: اهدای خون با ورود به فصل سرد سال کاهش می یابد اما این اداره کل برنامه ریزی لازم را برای تامین خون مورد نیاز بیماران انجام داده است.

یادگاری گفت: بارش برف و باران و برودت هوا استقبال شهروندان را برای اهدای خون کاهش می دهد چراکه افرادی که در مناطق دور دست و روستاها ساکن هستند رغبتی برای تردد در جاده برفی به منظور حضور در مراکز انتقال خون نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: حتی افرادی که در شهرها و نزدیک مراکز انتقال خون نیز ساکن هستند هم به بهانه پیشگیری از سرما خوردگی، ترجیح می دهند در فصل ها و روزهای گرم سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان ادامه داد: این اداره کل این وضعیت را از قبل پیش بینی کرده و ۲۰ روز زودتر از آغاز فصل سرد سال با ارسال پیامک حتی تماس تلفنی با اهدا کنندگان برای تامین ذخیره خونی فراخوان می دهد.

یادگاری با بیان اینکه اجازه نمی دهیم ذخایر خونی این استان کاهش یابد اظهار داشت: نیاز خونی بیماران ارتباطی به فصل سال ندارد و باید در همه فصول خون مورد نیاز بیماران تهیه شود. 

وی یادآوری کرد: ۲۳ هزار و ۹۴۶ شهروند در هشت ماهه سالجاری نسبت به اهدای خون اقدام کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه کاهش داشته اما این روند کاهشی بسیار اندک بوده است.

یادگاری سهم بانوان را ۴۹۵ واحد خونی عنوان کرد و گفت: بانوان به بهانه ضعف جسمی، کم خونی و بارداری نسبت به اهدای خون اقدام نمی‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار