نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1398 - 8:41   |   کد مطلب: 27714
معاون امور عمرانی استاندار همدان از اجرای فاز یک راه آهن ملایر-همدان خبرداد و گفت: فاز یک راه آهن ملایر-همدان به طول ۶ کیلومتر در حال اجراست.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمودرضا عراقی  در آیین معارفه مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان همدان و تکریم مدیرکل سابق، با بیان اینکه ابهامی در ذهن برخی وجود داشت که چرا مدیر جدید غیربومی است، اظهار کرد: انتخاب مدیران در همدان بر حسب شایسته سالاری است و بومی و غیربومی بودن ملاک نیست.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه بزرگ است، تصریح کرد: کار مدیرکل راه و شهرسازی بسیار سخت است و از طرفی اعتبارات دولتی هم زیاد نیست بنابراین می‌طلبد مدیر توانمندی در این بخش به کار گرفته شود.

عراقی با بیان اینکه شاخص راه در استان همدان از وضعیت خوبی برخوردار است، افزود: وضعیت شاخص راه در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است اما به علت موقعیت همدان توقعات بالایی وجود دارد.

عراقی خاطرنشان کرد: اولویت توسعه استان همدان به بخش گردشگری داده شده که مهمترین بحث در این بخش حمل و نقل است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بین اینکه در حمل و نقل جاده‌ای نیاز به کار بیشتری داریم، ادامه داد: ایستگاه درون شهری راه آهن همدان نیز بخشی به پیمانکار واگذار شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز در نظام مسئولیت به عنوان یک موهبت است چرا که بعضی‌ها تمایل دارند خداوند موقعیتی فراهم کند که نسبت به رتق و فتق امور جاریه مردم تلاش کنند.

حسن بهرام‌نیا با اشاره به اینکه یک همدلی و همراهی و اتحادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: نتیجه این همدلی و همراهی را به صورت ملموس لمس می‌کنیم و می‌بینیم.

وی با بیان اینکه امروز ۹۵ درصد پروژه های راه های فرعی فعال هستند، یادآور شد: استان همدان یک ظرفیت بالقوه است به طوریکه در نهاوند به تنهایی ۷۶ کیلومتر راه روستایی و سه راه اصلی با اعتبار ملی وجود دارد.

مدیرکل سابق راه وشهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه در استان همدان ۱۴ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح است، گفت: کنارگذر شیرین‌سو به طول شش و نیم کیلومتر آماده افتتاح است.

حسن ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه مسیر برگشت امامزاده محسن نیز آماده افتتاح است، اظهار کرد: بیمارستان تویسرکان یکی از پروژه های آماده افتتاح استان همدان است.

وی با بیان اینکه محور چهارخطه سامن- بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر بدون ردیف اعتباری اجرایی شده است، تصریح کرد: شش کیلومتر از این پروژه اجرایی شده اما این پروژه بدهی زیادی دارد.

ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان قرارداد در ۱۵ ماهه اخیر بسته شده است، خاطرنشان کرد: هیچ زمانی در همه شهرستان های استان همدان این تعداد پروژه راه‌سازی فعال نبوده است.

مدیرکل سابق راه وشهرسازی استان همدان با تأکید بر رعایت مسائل حقوقی و قانونی در کمیسیون ماده ۵، بیان کرد: سعی کردیم در کمیسیون ماده ۵ تمام مسائل حقوقی و قانونی را رعایت کنیم و هیچ مصوبه‌ای که شهرفروشی و غیرقانونی باشد نداریم.

وی با بیان اینکه پنج طرح جامع شهری در همدان مصوب شده است، اظهار کرد: طرح جامع شهری همدان با ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت در جریان بوده و طرح ناحیه مرکزی همدان مصوب شده است.

ربانی ارشد افزود: طرح مجموع شهری همدان بعد از هفت سال مهرماه امسال مصوب و همدان رسماً کلانشهر شد.

وی با اشاره به اینکه سهم استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن ۹۰۰۰ واحد است، یادآور شد: ۳۵۰۰ واحد در محلات بازآفرینی، ۲۰۰۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر احداث خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار