پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

13. آذر 1398 - 8:52   |   کد مطلب: 27698
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: شهرداری های همدان و ملایر در ساماندهی سایت دفن پسماند استان همدان تسریع کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمود رضا عراقی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان همدان گفت: در موضوع مدیریت پسماند نیاز به تسریع شهرداری های همدان و ملایر در ساماندهی سایت های دفن پسماند داریم و کار نباید بیش از این عقب بیافتد.

به وی افزود: ساماندهی وضعیت دفن پسماند از آنجایی که با سلامت و بهداشت مردم گره خورده بسیار مهم بوده و سلامتی مردم به دلیل دفع نامناسب پسماند در استان در معرض خطر می افتد.

عراقی ادامه داد:  تشکیل سازمان مدیریت پسماند منطقه ای در استان همدان موجب ساماندهی مدیریت اجرایی پسماندها در شهرداری ها و دهیاری های استان همدان خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: سرانه تولید زباله همدانی ها بالاتر از میانگین کشوری است.

محسن جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: در حالی که میانگین کشوری تولید پسماند ۸۵۰ گرم در روز برای هر نفر است در همدان یک کیلوگرم به ازای هر نفر در روز پسماند تولید می شود و این در حالی است که استاندارد جهانی سرانه تولید زباله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.

جعفری نژاد دلیل این موضوع را گردشگر پذیر بودن همدان و ابعاد فرهنگی مسئله دانست و خواستار مشخص شدن وضعیت دفع پسماندهای ویژه استان تا پایان سال با مشارکت دستگاه های ذیربط شد و گفت: در استان وضعیت خوبی در خصوص مدیریت پسماند شاهد نیستیم.

وی گفت: توقع رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از استان همدان در خصوص شاخص های محیط زیستی بالاست و وضعیت مدیریت پسماند استان با توقعات کشوری فاصله دارد اما امیدواریم بتوانیم با حضور استاندار همدان گام های بلندی در این خصوص برداریم.

وی تصریح کرد: اگر سهم تولید و اشغال استان هم سهم بالایی باشد در صورت عدم توانایی در مدیریت آلودگی ها و پسماند، توسعه ناپایدار خواهد بود.

در این جلسه در خصوص پیشرفت طرح های محل دفن و مدیریت پسماندهای نواحی شمالی و جنوبی استان همدان و مکان نمایی محل مدیریت پسماند ویژه استان همدان بحث و تبادل نظر شد./مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار