نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1398 - 7:59   |   کد مطلب: 27690
رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر خبر داد؛
برگزاری نخستین دوره منبت ریز برای بانوان ملایر
رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای ملایرگفت: نخستین دوره منبت ریز برای بانوان ملایر توسط فنی و حرفه‌ای ملایر برگزار خواهد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «ناصر یاری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد با اولویت زنان خانه دار و سرپرست خانوار و همچنین کمک به جهانی شدن صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر ، مرکز برادران آموزش فنی و حرفه ای شهید رجائی ملایر اقدام به برگزاری دوره آموزشی "قلم زن روی چوب" یا همان منبت ریز کرده است.

رئیس  مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر  بیان کرد: اینوره آموزشی دارای 174 ساعت آموزش است که 146 ساعت به صورت عملی و 28 ساعت آن به صورت تئوری بوده و به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

وی افزود:با توجه به بی سر و صدا بودن این حرفه و عدم نیاز به ابزار و تجهیزات خاص و گران قیمت ، تنها با صرف هزینه ای در حدود 2 میلیون تومان می توان چند عدد مغار ، یک میز کار و مواد اولیه که همان چوب است  را تهیه و در منزل به این حرفه مشغول و درآمدزائی کرد.

یاری تصریح کرد: مواد اولیه برای انجام این کار ، چوبهای گلابی ، افرا و گردو  است دکه در بازار قابل دسترس است و از جمله محصولات تولیدی این حرفه می توان به انواع جعبه های تزئینی و جواهرات ، عصا ، جا کلیدی ، جای دستمال کاغذی ، انواع تابلو و ... اشاره کرد که در بازارهای داخلی و خارجی متقاضیان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه طی رایزنی های انجام شده با فعالان مبل و منبت شهرستان (انجمن و اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان) قول مساعد داده اند که در تهیه مواد اولیه و ابزار و همچنین بازاریابی و فروش محصولات تولیدی ، همکاری های لازم را انجام دهند گفت: همچنین مسئولان شهرستانی نیز قول مساعد داده اند تا در جهت رشد و اعتلای این هنر زیبا و اصیل ، همکاری و حمایتهای لازم را داشته باشند.

 رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر  افزود: باوجه به استقبال چشم گیر بانوان ملایری و اولویت قرار دادن زنان سرپست خانوار در این طرح آموزشی ، در حال حاضر 2 کارگاه 12 نفره مشغول فعالیت است و یک کارگاه آموزشی دیگر نیز در مرکز خواهران در حال آماده سازی و تجهیز است.

وی خاطرنشان کرد: یک کارگاه تخصصی مبل و منبت درشت نیز در مرکز تخصصی مبل و منبت شهید چمران ملایر برای برادران آماده و تجهیز شده است که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این مجموعه آموزشی توسط خانم ویدا توحدی ، مسئول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی ، مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و ابراز رضایت داشتند و اظهار امیدواری کردند که به زودی شاهد جهانی شدن ملایر در حرفه منبت باشیم. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار