نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1398 - 8:47   |   کد مطلب: 27682
فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه رعایت اصل بی طرفی و اجرای مّر قانون شاکله اصلی برگزاری انتخابات است، گفت: یازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال با شعار «گام دوم انقلاب، قانون‌مداری، بی طرفی و انسجام ملی» در ۲ اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ در آئین افتتاح و آغاز به کار ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ملایر در جمع خبرنگاران، افزود: آهنگ این دوره از انتخابات در اردیبهشت ماه کلید خورد و امروز رسماً با فرمان وزیر کشور و شورای نگهبان به طور همزمان در ۲۰۸ حوزه اصلی انتخابات در سراسر کشور کار ثبت نام از کاندیداها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بحث تأمین نظم و امنیت کشور و برگزاری انتخابات از وظایف وزارت کشور محسوب می شود، اظهار کرد: حضور حداکثری و آگاهانه ملت در انتخابات امسال تودهنی محکمی به استکبار جهانی بوده و مشارکت و قدرت بالای مردم را نشان می دهد همچنین برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای اجرای مّر قانون اساسی است.

ولدی با بیان اینکه در سطح شهرستان ملایر هیئت های سه‌گانه اجرایی، نظارت و بازرسی با همدلی و همراهی قانون را در برگزاری تمام مراحل انتخابات اجرا می کنند، ادامه داد: همراهی، همکاری و تعامل مجریان انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان شده و از ایجاد تقرقه و دودستگی جلوگیری می کند.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه همزمان با ستاد مرکزی ملایر در بخشداری های سامن، جوکار و زند نیز مراحل کاری ستاد انتخابات آغاز شده است، گفت: هیئت نظارت شهرستان و نماینده آنها در بخش ها همگام با فرمانداری فعالیت خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام کاندیداها براساس قانون به همراه داشتن اصل مدارک اعلام شده و کپی آنها مدرک ضروری است، افزود: اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴*۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر(حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی باید همراه کاندیداها باشد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه امروز در روز نخست ثبت نام سه نفر مراجعه کردند اما مدارکشان ناقص بود، خاطرنشان کرد: ثبت نام از کاندیداها تا ساعت ۱۸ روز ۱۶ آذر ماه ادامه دارد.

ولدی با اشاره به اینکه فرماندرای ملایر در این دوره از انتخایات به عنوان یکی از ۲۰۸ حوزه اصلی انتخاباتی کشور برای تصاحب دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی فعالیت دارد، اضافه کرد: تمام مراحل ثبت نام مستندسازی می شود و هفت کاربر برای ثبت ‌نام از داوطلبان در ستاد آموزش دیده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی این هفت روز همکاران ما در هیئت نظارت در فرمانداری حضور مستمر دارند و بر روند ثبت نام نظارت می کنند، تصریح کرد: اصل امانتداری در اولویت کار ما قرار دارد.

ولدی با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: رأی مردم حق الناس است و امیدواریم با همکاری هیئت های سه گانه بتوانیم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده و انتخاباتی سالم و با شکوه برگزاری کنیم.

فرماندار ملایر در بخش دیگری در پاسخ سوال خبرنگار ایسنا در مورد تعداد عوامل اجرایی درنظر گرفته شده برای برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان ملایر، گفت: ۱۹۹ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است و برای هر شعبه متناسب با حجم و گنجایش رأی دهندگان و میزان مراجعه مردم بین ۱۵ تا ۱۷ نفر عوامل اجرایی درنظر گرفته می شود که در زمان مشخص شده آموزش های لازم را می بینند.

وی درباره برخورد با متخلفانی که از هم اکنون تبلیغات خود را آغاز کرده اند نیز گفت: معان عمرانی فرماندار ملایر مسئول هیئت بازرسی است و ستاد پیشگیری از تخلفات به ریاست دادگستری و دبیری دادستان ملایر تشکیل شده و همه موارد را رصد می کنند.

رئیس هیئت نظارت شهرستان ملایر نیز با تأکید بر اینکه در برگزاری انتخابات با کسی عقد اخوت نبسته ایم، گفت: رعایت چارچوب قانون و اصل بی طرفی، اولویت اول و آخر ماست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فراهانی با بیان اینکه رأی مردم امانتی است که همه ما در حفظ آن مأمور هستیم، افزود: تلاش می کنیم تا مسئولیت خطیر خود را به نحو مطلوب به سر منزل مقصود برسانیم و امیدواریم امسال انتخاباتی سالم، باشکوه و همراه با حضور حداکثری مردم با بصیرت در پای صندوق های رأی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رد صلاحیت افراد بر عهده هیئت اجرایی است، ادامه داد: هیئت اجرایی انتخابات از بین ۳۰ نفر از معتمدانی که از بین اقشار مختلف مردم توسط فرماندار به هیئت نظارت معرفی می شوند، هشت نفر را به عنوان عضو اصلی و پنج نفر را به عنوان علی البدل انتخاب می کنند.

رئیس هیئت نظارت ملایر با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این هشت نفر عضو اصلی تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهاست، ادامه داد: این امر خطیر براساس منابع چهارگانه استعلام و تحقیق صورت می گیرد.

فراهانی با بیان اینکه اگر کسی رد صلاحیت شود می تواند به هیئت اجرایی و نظارت استان شکایت کند، اظهار کرد: ۲۷ آذرماه ابلاغ مراتب رد صلاحیت به داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ آذرماه تا یکم دی ماه شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیئت نظارت استان ارسال می شود، خاطرنشان کرد: از ۲ تا ۲۱ دی ماه رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهارنظر در زمینه صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار مربوطه، صورت می پذیرد.

فراهانی اظهارامیدواری کرد: خبرنگاران به عنوان رکن رسانه ای و نظارتی و چشم بینا و گوش شنوای جامعه در تمام مراحل انتخابات حضور داشته باشند و بر اجرای کار، فعالیت ستاد انتخابات و عملکرد آن نظارت داشته و آن را ارزیابی کنند./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار