نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1398 - 8:18   |   کد مطلب: 27631
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: با توجه به بارندگی‌های فروردین و پاییز امسال و آبگیری تالاب آق‌گل ملایر، هم اینک شاهد حضور پرندگان مهاجر در این تالاب زیبا هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی صفی خانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پاییز سال گذشته با توجه به خشک شدن تالاب آق گل ملایر، پرندگان مهاجر در این تالاب فرود نیامدند.

وی اضافه کرد: اما امسال با توجه به بارندگی های اوایل فروردین و چند روز گذشته، این تالاب مملو از آب شده و در آن پرندگان مهاجر نیز مشاهده می شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان یادآوری کرد: گروهی پنج نفره یک هفته گذشته اقدام به پایش وضعیت تاالاب های همدان به ویژه تالاب آبشینه شهر همدان، آق گل ملایر و شیرین سو کبودراهنگ کردند.

صفی خانی بیان کرد: وضعیت آبی تالاب ها مطلوب بوده و طبق آخرین مشاهدات پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی همچون حواصیل، انواع اردک ها و مرغابی ها، باکلان، درنا، خوتکا و نوک خنجری در این تالاب ها حضور دارند.

وی اظهار داشت: برخی از پرندگان اقدام به زمستان گذرانی در تالاب های این استان کرده و با لانه گذاری در این محل به زندگی می پردازند و شماری هم پس از چند مدت به سمت جنوب کشور مهاجرت خود را ادامه می دهند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: تیم های محیط زیست به صورت مستمر وضعیت آبی، میزان پرندگان حاضر در تالاب ها، فعالیت شکارچیان و وضعیت پرندگان تلف شده را رصد و پایش می کنند.

صفی خانی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر میزان گشت زنی تیم های یگان حفاظت محیط زیست در مجاورت تالاب ها افزایش یافته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار