نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1398 - 21:48   |   کد مطلب: 27578
مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در حالی از دوازدهم ماه جاری به میزبانی کشور قطر آغاز می‌شود که آخرین شانس برای تیراندازان ملی‌پوش همدان جهت کسب سهمیه المپیک به‌شمار می‌رود.

به گزارش ملایر‌ی‌ها به نقل از ایرنا؛ چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۲۲ آبان در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی در شهر دوحه قطر برگزار می شود و آخرین پنجره مرحله توزیع سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

در این رقابت‌ها ۳۸ سهمیه بازی‌های المپیک توزیع می‌شود که تیراندازان کشورمان به منظور تمرین ماده های خفیف و آشنایی با میادین و محل برگزاری مسابقات چند روز زودتر اعزام می‌شوند.

تیم ملی کشورمان در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این رقابت های حضور دارند که در سه گروه عازم می شود.

مه لقا جام بزرگ پرافتخارترین تیرانداز همدانی در گروه اول تیم ملی، فردا /سه شنبه/ ۷ آبان ماه جاری تهران را به مقصد قطر ترک می‌کند.

همچنین مینا قربانی دیگر تیرانداز ملی پوش این استان در قالب گروه دوم تیم ملی قرار است یازدهم آبان ماه جاری به دوحه اعزام شود.

آخرین شانس سهمیه

هر ۲ ملی پوش همدانی تیم ملی تیراندازی کشورمان آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو امتحان می کنند.

پرونده سهمیه المپیک در رشته تیراندازی با پایان یافتن این مسابقات در آسیا بسته می شود و بهترین های این قاره روی خط آتش قرار می گیرند.

از آنجا که اغلب تیراندازان مطرح آسیا موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند، این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد.

جام بزرگ که سابقه حضور در المپیک دارد، برای کسب سهمیه به مراتب از تجربه لازم برخوردار است و کادر فنی تیم ملی حساب ویژه روی او باز کرده اند.

این تیرانداز همدان هفته گذشته اردویی هشت روزه را در ترکییب تیم ملی به میزبانی هانوفر آلمان برگزار کرد تا با آمادگی مطلوب راهی قهرمانی آسیا شود.

مینا قربانی نیز در ماه های اخیر با حضور مستمر در اردوهای تیم ملی و نیز مسابقات برون مرزی از سطح آمادگی خوبی برخوردار است هر چند جدال سختی برای کسب سهمیه دارد.

هیچ یک از ورزشکاران همدانی تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشده اند و اکنون نگاه همگان به مسابقات آسیایی است.

جام بزرگ: نبرد سختی دارم

ملی پوش پرافتخار تیراندازی همدان پیرامون حضورش در آخرین آوردگاه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ می گوید: می دانم کار سختی در قهرمانی آسیا پیش رو دارم چرا که اغلب حریفانم تاکنون موفق به کسب سهمیه نشده اند.

جام بزرگ افزود: تاکنون تیراندازان چین و کره‌جنوبی موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند و مابقی تیراندازان در این مسیر ناموفق بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چند تیرانداز مطرح آسیایی سهمیه المپیک را نگرفته‌اند، همین باعث شده تا در مسابقات قهرمانی آسیا کار سختی در پیش داشته باشیم.

جام بزرگ خاطرنشان کرد: تمام هدفم کسب سهمیه در دوحه است تا بتوانم برای سومین‌بار تجربه حضور در مسابقات المپیک را پیدا کنم.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه آخرین شانس ما برای به دست آوردن سهمیه المپیک است و باید با تمرکز بالا در این رقابت ها حضور یابیم تا بتوانیم سهمیه را کسب کنیم.

امیدوار به کسب سهمیه

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: امیدواری زیادی به کسب سهمیه توسط تیراندازان همدانی داریم.

محسن جهانشیر افزود: تیراندازی جزو رشته های پرافتخار ورزش همدان به شمار می رود و امیدواریم در این رشته دارای نماینده در المپیک ۲۰۲۰ باشیم.

وی اضافه کرد: ملی پوشان تیراندازی همدان در اردوهای تیم ملی حضوری موفق داشته اند و با آمادگی مطلوب رهسپار قهرمانی آسیا می شوند.

جهانشیر بیان کرد: پیگیری لازم برای آخرین وضعیت تیراندازان ملی پوش همدان به صورت مستمر در حال انجام است و امیدواریم دست پر از قطر بازگردند.

وی اظهار داشت: حساب ویژه روی سهمیه تیراندازی باز کرده ایم و به کسب سهمیه در قطر خوشبین هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار