نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1398 - 21:45   |   کد مطلب: 27577
امام جمعه ملایر گفت: آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی توسط دولت در سایت راهبردی فردو قابل تحسین است.

به گزارش ملایر‌ی‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دولتمردان گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را محکم برداشتند و به دشمن نشان دادند که نظام اسلامی بر گفتمان مقاومت پافشاری می‌کنند.

وی ادامه داد: گام‌های کاهش تعهدات برجامی باید حالت انقلابی‌تر به خود بگیرد و معطل اقدام طرف اروپایی برای عمل به تعهداتشان نباشیم.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه ایران اسلامی هیچ هراسی از آمریکا و زیرمجموعه آنها ندارد افزود: شهدای دانشمند هسته‌ای این روحیه مقاومت را در کالبد ملت ایران و نسل جوان دانشمند کشور تزریق کردند و این روحیه امروز موجب شد گام چهارم را بدون توجه به تهدیدهای آمریکا در سایت فردو برداریم.

امام جمعه ملایر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیشتر از این معطل آمریکا و اروپا در زمینه توافق برجام نباشید بیان کرد: اینکه امروز کاخ سفید ایران را وادار به پذیرش FATF می‌کند، توطئه دیگری از سوی آمریکا است و باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه بی‌اعتمادی به آمریکا امروز در دنیا حاکم شده است ادامه داد: ما همواره با سه پشتوانه عقل، وحی و تجربه در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم.

وی تاکید کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسناد لانه جاسوسی آمریکا باید در کتاب‌های درسی درج شود تا نسل جوان با حقیقت این شیطان بزرگ آشنا شوند.

خطیب جمعه ملایر همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص)، خواستار ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج شد و گفت: افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج امروز در جامعه یک هشدار جدی و امری نگران کننده است.

حجت الاسلام برقراری آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) را از دیگر مناسبت‌ها عنوان و بیان کرد: در کنار زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) باید روحیه مبارزه با دشمن را در خود تقویت کرده، اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم و دشمن واقعی را بشناسیم.

وی با اشاره به ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، یَد واحده بودن شیعه و سنی را سدی محکم در مقابل دشمنان دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی است و به طور قطع اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه ضربه‌ای مهلک بر پیکر حاکمان کاخ سفید خواهد بود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه طبق سیره شهدا باید عزت‌خواهی، استقلال‌طلبی و گفتمان مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد امنیت در منطقه داریم.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه ایران هم اکنون در اوج امنیت و آرامش است و دشمن با ناامن کردن عراق و لبنان نمی‌تواند به اهدافش مقابل ایران دست پیدا کند اظهار داشت: در شرایطی که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم، نباید بهانه دست دشمن دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم دشمن کشور را دو قطبی کند از مسئولان درخواست کرد: در جلسه‌هایی که برگزار می‌شود، اجازه ندهند عده‌ای خواسته یا ناخواسته به نفع یک جریان سیاسی آن جلسه را مدیریت کنند و از امکانات دولتی به نفع یک جریان خاص استفاده نشود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار