نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آبان 1398 - 8:37   |   کد مطلب: 27568
رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر گفت: در حال حاضر بانوان شهری و روستایی این شهرستان در حوزه مبل و منبت فعالیت می‌کنند که برای گسترش فعالیت بانوان در این صنعت تلاش می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ یدالله کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر فعالیت بانوان در هنر صنعت مبل و منبت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم سازمان جهانی صنایع دستی برای ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی منبت، در این راستا از فروشندگان زن نیز در نمایشگاه‌های مبل و منبت نیز به‌کار گرفته می‌شود.

وی نصب المان مبل و منبت در شهر را از دیگر شاخص‌های مد نظر سازمان جهانی صنایع دستی برای ثبت جهانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر نصب چند المان منبت در میادین مهم شهر، به همت شهرداری ملایر المان شکیلی برای نصب در سر دَرِ ورودی بازار مبل در دست طراحی و ساخت است.

رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: در راستای ارتقای شاخص‌ها برای ثبت جهانی منبت ملایر، لباس‌ها و تابلوهای یک شکل در تمامی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر استفاده می‌شود.

کریمی افزود: مقرر شده است نشان ثبت ملی منبت ملایر در تمامی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مبل و منبت به زبان‌های فارسی و لاتین نصب شود.

وی با بیان اینکه تمامی فعالان صنعت مبل و منبت برای ارتقای کیفیت تولیدات و تنوع در طراحی و تولید تلاش می‌کنند گفت: بر اساس ارتقای شاخص‌های ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی منبت، در هر نمایشگاه باید چند کارگاه مبل و منبت ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تکمیل پرونده ثبت جهانی منبت ملایر افزود: ماه آینده قرار است نماینده سازمان جهانی صنایع دستی از شهر ملی منبت و روند ثبت جهانی این هنر صنعت بازدید کند.

کریمی همچنین به ایجاد نمایشگاه بین المللی مبل و منبت و شهر نمایشگاهی در راستای ثبت جهانی اظهار داشت: با پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر قرار است شهر نمایشگاهی در جاده سلامت ایجاد شود که سرمایه‌گذار جدید برای این طرح جذب شده و هفته جاری تصمیم‌های نهایی در این زمینه اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌تازگی یک گروه پنج نفره از فعالان این هنر صنعت برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی و خرید ابزار و لوازم مورد نیاز این هنر صنعت طبق استانداردهای روز دنیا به کشور ترکیه اعزام شدند.

رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر بیان کرد: ماه آینده نیز یک گروه از فعالان مبل و منبت ملایر برای شرکت در نمایشگاه مبل به کشور روسیه اعزام می‌شوند و در این نمایشگاه غرفه برپا می‌کنند.

کریمی همچنین چاپ کاتالوگ مبلمان منبت ملایر توسط شرکت رز طلایی تهران با هزینه ۵۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: به منظور بازاریابی و معرفی مبلمان منبت ملایر این کاتالوگ را در اختیار اتاق‌های بازرگانی قرار می‌دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار