نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آبان 1398 - 11:58   |   کد مطلب: 27566
فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر گفت: ایران اسلامی که محل اتصال سه قاره بزرگ، قلب خاورمیانه و همسایه ابرقدرت جهان یعنی روسیه است به پشتوانه انقلاب باصلابت در جهان قدرت‌نمایی می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی حسنی فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر در راهپیمایی روز 13 آبان در ملایر با اشاره فلسفه نام‌گذاری امروز به نام روز ملی استکبارستیزی اظهار داشت: این روزبه دلیل تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی دانشجو و دستیابی به اسناد متعدد خرابکاری‌های آمریکا علیه انقلاب نوپای ایران نام‌گذاری شده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما مالک جهانیم و همه جهان‌وطن ماست و هر کس با ما نیست علیه ماست و با این نیت در جهان علیه کشورهای متعدد توطئه می‌کنند.

فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر به مهم‌ترین نتایج پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در جهان اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب ایران استکبار جهانی با دو مشکل بزرگ مواجه شد که نخستین آن خارج شدن ایران توانمند و حامی منافع آنان از یوق استعمار بود که ضربه اساسی به کشورهای تحت استعمار آن‌ها زد.

وی افزود: آمریکا در جنگ ویتنام شکست را پذیرفته بود برای جبران شکست تئوری سیاست دو ستونی را در نظر گرفته بود که یکی از ستون‌ها ایران بود که با پیروزی انقلاب این تئوری آنان نیز شکست خورد.

حسنی گفت: مستکبرین با توجه به اینکه ایران اسلامی حامی غربی و شرقی نداشت باورشان نمی‌شد جمهوری اسلامی دوام بیاورد اما جمهوری اسلامی و ملت ما با شعار نه شرقی و نه غربی و تکیه‌بر خدا و حمایت مردمی استقلال واقعی را تحقق بخشیدند و باقدرت ایستادگی کرده و راه انقلاب خود را ادامه دادند.

وی به مهم‌ترین ویژگی‌های کشور ایران اشاره کرد و تأکید کرد: بر اساس باور غربی‌ها هر کشوری که گذرگاه‌های استراتژیک را کنترل کند دولت‌هایش دوام چندانی ندارند اما ایران اسلامی که محل اتصال سه قاره بزرگ، قلب خاورمیانه و همسایه ابرقدرت جهان یعنی روسیه است به پشتوانه انقلاب باصلابت در جهان قدرت‌نمایی می‌کند.

فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر وجود تنگه هرمز و بیش از 220 کیلومتر مرز ساحلی قابل‌استفاده را از دیگر ویژگی‌های ایران عنوان کرد و گفت: این مزیت‌ها سبب شده قدرت‌های جهانی به دنبال بازگشت به ایران هستند اما ملت بزرگ ما با درس گرفتن از شهدا و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آنان هرگز اجازه دخالت و حضور مستکبرین را نمی‌دهد.

 وی به افول قدرت آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: آمریکا درگذشته به‌عنوان یکی از اثرگذارترین کشورها جهان بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران قدرت آن رو به‌سرعت در حال افول است.

حسنی تأکید کرد: این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و ایران به درختی تنومند تبدیل‌شده است و هرچند دشمنان ما را از جنگ می‌ترسانند اما ما از جنگ ترسی نداریم و قاطعانه می‌گوییم که جنگی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار