نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. آبان 1398 - 9:13   |   کد مطلب: 27545
در حالی که قرار بود مشکل آب شرب بزرگترین روستای ملایر در مهرماه رفع شود، مدیرعامل شرکت آبفار این شهرستان از حل آن طی پنج ماه آینده خبر داد و دلیل آن را عدم تخصیص به موقع منابع مالی عنوان کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، سال 95 بود که مردم بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان متوجه آلودگی آب مصرفی این روستا شدند، روستای علی‌آباد دمق یا همان «نگین سبز الوند» که امروز سه سال است مردم آن با سختی آب شرب خود را از شیرهای آب داخل روستا که از قنوات و چشمه‌ها تامین می‌شود تهیه می‌کنند.

سه سال پیش بود که بعد از گزارش آلودگی آب و انجام آزمایش کارشناسان مشخص شد که آب روستا برای شرب قابل استفاده نیست و دلیل آن نیز وجود عناصر شیمیایی بیش از حد نرمال در آب است، با این وجود این آب در حال حاضر تنها برای مصارف غیر شرب قابل استفاده است.

سال گذشته مسوولان آب و فاضلاب روستایی استان وعده دادند آب سالم تا مهرماه امسال به علی‌آباد برسد مهرماه گذشت و این وعده هنوز محقق نشده است، مسوولان شرکت آبفار هم می‌گویند تا ۵ تا ۶ ماه آینده این امر محقق می‌شود.

این وعده در حالی محقق نشده که با نزدیک شدن به فصل زمستان بسیاری از خانواده‎ها برای تامین آب شرب به دلیل سردی هوا دچار مشکل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خدمات این شرکت به روستاییان اظهار کرد: روستای علی‌آباد دمق یکی از بزرگترین روستاهای ملایر با جمعیت بالاست که بیش از 10 سال مردم آن از آب لوله‌کشی سالم زیر نظر این شرکت برخوردار بودند.

محمدرضا ترکاشوند با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته با توجه به مشکل آلودگی آب شرکت آبفار با همکاری دهیاری و شورای این روستا اقداماتی انجام شد گفت: احیای قنوات و شستشوی مخازن و انجام لوله‌گذاری و نصب شیر آب در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری در روستا از جمله اقدامات در روستای علی‌آباد بوده است.

حدود یک‌هزار و ۲۰۰ متر کار انجام شده است

وی با بیان  اینکه برای رسیدن آب به روستای علی‌آباد دمق هشت کیلومتر لوله‌گذاری لازم است افزود: تاکنون ۵ میلیارد تومان لوله و تجهیزات به صورت تعهدی خریداری شده و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ متر نیز کار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه ساخت ایستگاه توسط پیمانکاران شروع شده است تصریح کرد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود طی چهار تا پنج ماه آینده آب سالم به روستا برسد.

وی اضافه کرد: قرار بود مهرماه امسال این کار انجام شود که مشکلاتی چون عدم تخصیص اعتبارات باعث شد نتوانیم کار را به موقع انجام دهیم.

ترکاشوند با بیان اینکه برای رسیدن آب به «علی‌آباد دمق» ۱۰ میلیارد تومان نیاز است گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات هر چه زودتر بتوانیم آب سالم را به دست مردم روستا برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید 6 مجتمع آبرسانی در  شهرستان ساخته شود که برای آن حدود یکصد میلیارد تومان نیاز است اضافه کرد: در حال حاضر مجتمع آبرسانی دهلق فعال است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر خاطرنشان کرد: مطالعات چهار مجتمع آبرسانی تمام شده که امیدواریم سال‌های آینده این مجتمع‌ها احداث شود.  

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار