نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آبان 1398 - 13:11   |   کد مطلب: 27511
مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 73 هکتار از اراضی ملایر زیر کشت زعفران است اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت زعفران از آبان‌ماه پیش‌بینی می‌شود از این اراضی امسال 290 کیلوگرم محصول برداشت شود که رشد 25 درصدی دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مصطفی باقرزاده با اشاره به اینکه متوسط برداشت زعفران از هر هکتار در این شهرستان چهار کیلوگرم است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سطح زیر کشت زعفران در ملایر به حدود 90 تا یکصد هکتار برسد.
مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه سال گذشته از 58 هکتار سطح زیر کشت زعفران بارور حدود 230 کیلوگرم برداشت شد تصریح کرد: ملایر در حال حاضر از نظر سطح زیر کشت زعفران رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.
 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر اساس سند راهبردی توسعه این شهرستان، خاطرنشان کرد: قرار است تا سال 1400 سطح زیر کشت زعفران در ملایر به حدود 200 هکتار برسد.
باقرزاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف و اولویت‌های جهاد کشاورزی تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم‌آب‌بر است افزود‍: طی سال‌های اخیر استقبال کشاورزان به سمت کاشت این نوع محصولات از جمله زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی بیشتر شده است.

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار