نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مهر 1398 - 8:21   |   کد مطلب: 27490
امام جمعه ملایر گفت: دشمنان می‌خواهند با توطئه فضای اربعین و حضور میلیونی شیعیان را کمرنگ کنند، اما امسال نیز مانند سال‌های گذشته با امنیت و آرامش شاهد راهپیمایی عظیم شیعیان در اربعین حسینی هستیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: آمریکا و عربستان با به راه انداختن فتنه به دنبال این هستند تا شکستی که در یمن خورده‌اند را در عراق تلافی کنند، اما باز هم دست آنها رو شد.

وی با بیان اینکه با کمرنگ کردن راهپیمایی عظیم اربعین دشمن به جایی نمی‌رسد و از این فتنه هم جوابی نگرفته است بیان کرد: شیعیان جهان امسال نیز حضور میلیونی خود را در اربعین حسینی به رخ دشمنان می‌کشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به حمله پهپاد یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان افزود: در این مدت آمریکا و عربستان به دنبال متهم کردن ایران در این عملیات بودند، اما حمله زمینی یمنی‌ها و موفقیت‌آمیز بودن عملیات دوم یمنی در برابر سعودی‌ها، دهان عربستان و اربابانش را بست.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اجلاس اخیر سازمان ملل گفت: طرف اروپایی در این اجلاس هویت خود را نشان داد و تلاش زیادی برای دیدار و گفت و گوی رئیس جمهوری ایران با رئیس جمهوری آمریکا داشت، اما به نتیجه نرسید.

وی کاهش فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه را از جمله اهداف مهم آمریکا و فرانسه علیه ایران عنوان کرد و ادامه داد: تمام تلاش آنها بر این بود تا ایران را بر سر میز مذاکره با آمریکا بنشانند، اما این اجلاس درس خوبی به آنها داد.

خطیب جمعه ملایر سخنرانی رئیس جمهوری ایران در اجلاس سازمان ملل را از روی موضع قدرت دانست و آن را  قابل تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: سران دیپلماسی ما باید در اینگونه اجلاس‌های جهانی با آمادگی بیشتری حاضر شوند و سناریوی دشمنان را بخوانند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه ماهیت آمریکا و به دنبال آن تعهدات طرف اروپایی برای ما مشخص است گفت: طبق فرموده‌های رهبر معظم انقلاب این فشار حداکثری دشمنان به جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان ملل شکست خورد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا، نیروی انتظامی را نیرویی مخلص، فداکار و پای کار در تمامی عرصه‌ها دانست و افزود: نیروی انتظامی در راهپیمایی عظیم اربعین همواره خوب درخشیده است و امسال نیز با برقراری امنیت بالایی زائران در این حرکت میلیونی حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام برقراری خواستار همراهی و مشارکت بیشتر مردم با پلیس شد و یادآور شد: نیروی انتظامی همواره ایجاد نظم و امنیت، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با اخلالگران نظم و امنیت را در تمامی حوزه‌ها در دستور کار خود قرار داده که خدمات شبانه‌روزی و دلسوزانه آنها قابل تقدیر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار