نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. مهر 1398 - 7:27   |   کد مطلب: 27456
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر از بروز 3 مورد حریق در مزارع و بام ملایر خبر داد و گفت: این حریق ها با اعلام به موقع شهروندان و اقدام سریع آتش نشانان اطفا شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین روستایی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر ایجاد حریق در روستای مهرآباد، سریعاً یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتش نشانان به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی با استفاده از یک حلقه شیلنگ یک و یک دوم اینچ با آب تحت فشار اقدام به اطفای حریق فوق کردند، افزود: در این حادثه پسماندهای موجود از خرمن که فاقد ارزش مالی بوده، مورد حریق قرار گرفته بود.

روستایی به بروز حریق در قسمتی از بام ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در پی بروز این حادثه یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتش نشانان به محل اعلام شده حرکت کرد و آتش نشانان به محض رسیدن به علت وجود تپه های مجاور و صعب العبور بودن راه با استفاده از دو عدد بیل و خاک موجود در محل و دو عدد شیلنگ یک و یک دوم اینچ با آب تحت فشار اقدام به اطفای حریق کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر با اشاره به بروز حریقی دیگر در علف های هرز قسمتی از فضای سبز بام ملایر، بیان کرد: این حادثه نیز با حضور به موقع آتش نشانان اطفا شد.

وی در ادامه توضیح داد: کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف های هرز در سطح باغات و مزارع شده که با کوچکترین بی احتیاطی و عامل آتش زا دچار آتش سوزی می شوند.

روستایی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از حوادث غیرقابل جبران راهکارهای اصولی وجود دارد تا مردم با رعایت آنها از بروز این حوادث جلوگیری کنند، گفت: دپو نکردن خاروخاشاک و برگ درختان که یکی از عوامل تشدید آتش سوزی است، تمیز کردن باغ از زباله ها به ویژه بطری های آب و پارچه های آغشته به مواد نفتی، اطمینان از خاموش بودن آتش قبل از خروج از باغ و مزرعه باید توسط شهروندان و روستائیان رعایت شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار