فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

1. مهر 1398 - 17:06   |   کد مطلب: 27453
وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر
افزایش 37 درصدی گردشگر در پنج‌ماهه نخست امسال/ثبت جهانی منبت حق ملایر است
وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: حضور گردشگران در کشور در پنج‌ماهه ابتدایی سال ۹۸ بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛  علی‌اصغر مونسان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های منبت ملایر در شهرک مبل و منبت ملایردر جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت گردشگری در کشور اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و موضوعاتی پیش‌آمده در رابطه با تحریم‌ها و مشکلات آن می‌تواند به حوزه گردشگری هر کشوری آسیب وارد کند.

وی افزود:  تقابل‌های نظامی و اتفاقات پیش‌آمده در منطقه می‌تواند و از دست دادن پروازهای مستقیممی تواند اثرات منفی در هر کشوی در حوزه گردشگری داشته باشد اما در کشور ما برعکس این شده که نشان از تاب‌آوری کشور در این زمینه داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کشور برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی خوبی که در وزارت گردشگری کشور در حال انجام است ما طی دو سال گذشته رشد فراوان گردشگر  داشته‌ایم.

وی افزود: ما در حوزه منطقه‌ای به‌شدت کارکرده‌ایم که در بخش سفر به ترکیه ما همواره تراز بسیار منفی گردشگری وجود داشت بیش از  دو میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خروجی داشتیم و این در حالی بود  ۴۵۰ هزارتا گردشگر ورودی وجود داشت.

مونسان  گفت: با اقدامات انجام‌شده امروز  خوشبختانه آمار گردشگر ورودی به یک‌میلیون نفر رسیده و آمارهای خروجی به حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش‌یافته است که  نشان می‌دهد که ما به سمت  به تراز مثبت و گردشگری با کشورهای منطقه  نزدیک می‌شویم.

وی افزایش تنوع محصولات گردشگری را یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و گفت: گردشگران زیارتی یکی از بخش‌های خوب گردشگری خارجی منطقه‌ای که به کشور ما می‌آیند و ما علاوه بر زیارت بتوانند محصولات دیگر هم برای آنان آماده کرده‌ایم تا  درآمد ارزی از محل این گردشگران هم افزایش پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردشگران منطقه‌ای علاوه بر استفاده از بخش زیارتی امروز از گردشگری سلامت و تفریحی نیز استفاده کرده و گردشگری ۴۰۰ دلاری  به  گردشگری ۱۴۰۰ دلار رسیده است.

وی گفت: سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در کشور داشتیم که ۵۲ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است و این آمار در پنج‌ماهه اول ۹۸ بیش از ۳۷ درصد رشد داشت است.

مونسان ملی شدن مبل و منبت ملایر را باعث رونق در این شهر دانست و اظهار داشت:  با توجه به صحبت‌های انجام‌شده با استادکاران بیان شد که این ثبت ملی خیلی به رونق کارشان کمک کرده است.

وی ثبت جهانی مبل و منبت  را حق ملایر دانست و تصریح کرد: با توجه  پیگیری‌هایی که نمایندگان و مسئولین در این حوزه انجام داده‌اند به‌زودی ثبت جهانی انجام خواهد شد و قطعاً ثبت جهانی حق این شهرستان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: با توجه به پیگیری‌ها امید داریم که این ثبت جهانی در سال ۹۸ به نتیجه برسد و قطعاً این کار انجام خواهد شد.

وی به الزامات  سازمان جهانی برای ثبت جهانی منبت ملایر اشاره کرد و گفت: مشخصاتی را معاونت صنایع‌دستی اعلام کرد که آن‌ها هم باید به‌صورت کامل انجام شود و با توجه به حمایت‌ها و اقدامات در بین مسئولین شهری وجود دارد، بدون مشکل ثبت جهانی مبل منبت ملایر انجام می‌شود.

مونسان ثبت جهانی منبت ملایر را باعث ایجاد تحولی مضاعف در شهرستان و تولید مبل منبت دانست و بیان کرد: افتاد ثبت جهانی کمک کرده که درب  بازارهای جهانی د به روی ملایر باز شود که  بتوان محصولات خوب مبل منبت را در این بازار بازاریابی کرده و  به فروش رساند.

وی رونق گردشگری را یکی دیگر از اثرات ثبت جهانی دانست و بیان کرد: موضوع ثبت جهانی هر شهر کشور اتفاق افتاده موجب رونق‌بخش گردشگری شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  با بازدید از مجموعه می نی ورد و بام ملایر نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های جاذب گردشگری خوبی در این مکان وجود داشت و هم مشارکت کرده که بخش گردشگری نیز همچون ثبت جهانی منبت ملایر پیش رود.

وی افق ملایر بسیار روشن دانست و گفت: هم در حوزه گردشگری و هم صنایع‌دستی و به‌ویژه مبل و منبت  ملایر دارای افق روشنی بوده که پیشرفت هر چه بیشتر این شهر را نوید می‌دهد.

مونسان  به درخواست‌ها برای موضوعات تاریخی  تعمیر مرمت بناهای تاریخی و سایت‌های تاریخی ملایر نیز اشاره کرد و گفت: دستورات لازم دراین‌باره داده‌شده و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان پیگیری را انجام خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار