نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1398 - 13:02   |   کد مطلب: 27450
فرماندار ملایر گفت: بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در سه حوزه آموزش‌وپرورش شهرستان از ابتدای مهر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛  قدرت الله ولدی در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه حاج فرهادی فر گفت: ۴۷۳ مدرسه و 2 هزار و 126 کلاس درس پذیرای دانش آموزان از اول مهر هستند.
وی گفت: 34 هزار و 40 معلم نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان را در سال تحصیلی امسال به عهده می‌گیرد.
فرماندار ملایر به حضور بیش از ۲۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه و ۱۰ هزار نفر در متوسطه دوم امسال در کلاس‌های درس حضور دارند.
وی گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و پایه و اساس توسعه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است و پرورش نیروی انسانی بر عهده آموزش‌وپرورش است.
ولدی توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور را از ثمرات مهم آموزش‌وپرورش دانست و گفت: پیشرفت هر کشور محصول آموزش‌وپرورش پویا و نظام‌مند‌است و آموزش‌وپرورش است که باعث توسعه پایدار می‌شود و باید برنامه‌ریزی صحیح و مطابق‌ها مطابق با نیازهای جامعه داشته باشد.
وی به نقش آموزش‌وپرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در آموزش‌وپرورش ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد که باید بتوانیم تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم.
فرماندار ملایر به مهم‌ترین مشکلات و تهدیدهای آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی و جامعه معلمان و فرهنگیان با مشکلات متعددی روبه‌رو است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها بحث ناکافی بودن بودجه و نظام اقتصادی است.
وی وضعیت معیشتی فرهنگیان، فرسایش تدریجی ساختمان‌های مدارس و ساختمان‌های آموزشی و سوق نخبگان به سمت دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین آسیب‌های این قشر دانست.
ولدی تأکید کرد: انتظار ما از وزیر جدید آموزش‌وپرورش این بوده که جایگاه معلمان و به طرح بنیاد تحول بنیادین آموزش‌وپرورش توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پیگیری‌های خوبی در حوزه آموزش‌وپرورش انجام‌شده است و اعتبارات مناسبی نیز برای تکمیل پروژه‌های آموزش‌وپرورش اختصاص داده‌شده است.
فرماندار ملایر گفت: اردوگاه فجر وضعیت نامساعد نامناسبی پیداکرده بود که اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد تا به‌عنوان یک اردوگاه نمونه استفاده شود.
وی به پیگیری و اختصاص بودجه برای تکمیل استخر دانش‌آموزی شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: این استخر نیمه‌کاره رهاشده است که پیگیری‌ها و اقدامات خوبی برای حل مشکلات آن در نظر گرفته‌شده است.
ولدی تجهیز و یا ساخت خانه معلم جدید را یکی دیگر از اهداف در بخش آموزش‌وپرورش شهرستان عنوان کرد و گفت: توجه به سینما فرهنگیان و کتابخانه طبقه دوم آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی وضعیت درمانگاه فرهنگیان و فروشگاه فرهنگیان را از نقاط قوت آموزش‌وپرورش در شهرستان ملایر عنوان کرد.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار