نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1398 - 13:01   |   کد مطلب: 27449
همزمان با آغاز سال تحصیلی و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت در مدارس ملایر به صدا درآمد.

به گزارش ملایری‌ها؛  آیین بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت و ایثار صبح امروز با حضور مسئولین شهر ملایر در مدرسه حاج فرهادی فر برگزار شد.
امام‌جمعه ملایر در این آیین رشد چشمگیر علمی کشور را در پرتو برکات انقلاب و جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: در پرتو دفاع مقدس این کشور از امنیت خاصی برخوردار است و امروز جوانان و نوجوانان ما به‌راحتی و بدون دغدغه تحصیل‌کرده و سر کلاس حاضر می‌شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری حضور چشمگیر دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان، ۱۳ ساله‌ها و فهمیده‌ها در دوران دفاع س حضور پررنگی داشتند و کم نبودند کسانی که کتاب‌هایشان را به جبهه بردند و در کنار جنگ و مدارج علمی را طی کردند.
وی جنگ امروز را جنگ علم و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در این جنگ اقتصادی و فرهنگی پیروز شویم باید به دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم.
امام‌جمعه ملایر گفت: توجه به علوم دانش‌بنیان یکی از راه‌های پیروزی در این جنگ اقتصادی تحمیل‌شده است که کار ما ر امتداد دفاع مقدس است.
وی گفت: اسلحه امروز قلم است که در دست دانش‌آموزان قرار دارد و این دانش آموزان هستند که آینده کشور را درست می‌کنند باید به آنان توجه بیشتری داشته باشند و بستر لازم برای رشد و ترقی آنان که به پیشرفت کشور منتج می‌شود را فراهم کرد.
 حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به آمار تلفات در مدارس آمریکا بیان کرد: آمریکا در حالی می‌خواهد برای دنیا برنامه‌ریزی که هنوز دانش‌آموزان در این کشور با اسلحه به سر کلاس درس می‌روند و آمار کشت و کشتار در این بخش در کشور آمریکا بسیار چشمگیر است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به دشمنی‌های آمریکا و تلاش‌های آن برای ناامنی کشور بیان کرد: آمریکا و دشمنان به دنبال این بوده که اول مهر ایران با ناامنی آغاز شود اما به برکت انقلاب امروز همه دانش آموزان در امنیت کامل به سر کلاس خود رفتند و در اوج نظم و ابتدا مدارس بازگشایی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه پیشرفت کشور امروز را مدیون دانش آموزان دیروز دانست و گفت: دانش آموزان دیروز اندیشمندان امروز هستند که به پشتوانه همین‌ها رئیس‌جمهور بعد از خروج آمریکا از برجام گام‌های بازگشت ایران را از برجام تدوین کردند.
وی به تلاش‌های اندیشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به همت همین اندیشمندان امروز بار دیگر ما به قدرت هسته‌ای خود بازمی‌گردیم و به رخ جهانیان می‌کشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه اظهار کرد: در این روز با رونمایی از تجهیزات نظامی جدید و قدرتمند که همه برای امنیت کشور به کار گرفته می‌شود قدرت خود را بار دیگر به دنیا نشان دادیم و بیان کردیم که ما با هیچ‌کس سر جنگ نداریم اما با توانمان از کشورمان دفاع می‌کنیم.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار