نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1398 - 8:21   |   کد مطلب: 27447
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ کلاس درس پایه اول ابتدایی فاقد معلم توانمند و متخصص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به وضعیت کمبود نیروی معلم در شهرستان ملایر اظهار داشت: بحث مطرح‌شده درباره کمبود نیروی معلم در پایه اول مقطع تحصیلی ابتدای شهرستان ملایر است.

وی تاکید کرد: از نظر فنی معلم پایه اول ابتدایی باید اصول اولیه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی را فرا گرفته باشد و با تکنیک های رفتار با کودک و تربیت فرزند آشنایی داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزگار پایه اول ابتدایی باید فردی باشد که بتواند چندین دانش‌آموز را به مدت یک سال به خوبی تمشیت کند اما جای خالی معلم این‌چنینی در ملایر حس می‌شود.

وی گفت: در شهرستان ملایر ۹۰ کلاس درس وجود دارد که باید معلم با این ویژگی را داشته باشد اما متأسفانه بیان می‌شود که کمبودی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای رفع این کمبود بیان کرد: از معلمین حق‌التدریسی و نهضتی که به عنوان خرید خدمتی جذب‌شده‌اند در پایه اول تحصیلی استفاده ده است که این تدبیر آموزش و پرورش مورد قبول نیست و خانواده‌ها نیز به این مسئله اعتراض دارند.

وی گفت: امروز و در ۳۱ شهریورماه عذر یک معلم خرید خدمت که سال گذشته در پایه اول تحصیلی تدریس می کرده است را خواستند و گفتند دیگر می‌خواهد به کلاس بیاید و فرد جدید حضور می‌یابد و این درست در زمانی رخ داده که همه برنامه‌ریزی‌ها برای سال اول باید انجام شده باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی این بی‌تجربگی‌ها و اقدامات را خلاف اصول دانست و گفت: این گسستگی‌ها می‌تواند باعث افت تحصیلی فرزندان به خصوص در پایه اول ابتدایی شود که نگران کننده است.

وی با اشاره به اقدامات فرماندار ملایر به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد: اقدامات خوبی از جانب فرماندار صورت گرفته است اما باید اداره کل آموزش و پرورش استان تدبیری بهتری برای این مسئله چاره می‌کرد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش به عهده اداره کل است که در حل این مشکل ناتوان بوده و به این بی مدیریتی به همه ثابت شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اصول مدیریتی این است بوده که هنگامی در یک مسئله مشکل‌داریم از پیش از آن برای آن تدبیر انجام دهیم اما متأسفانه برای کمبود معلم شهرستان تدبیر صحیحی اتخاذ نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی استفاده از آن فرهنگیان توانمند و متعهد و که استخدام رسمی هستند و توانایی تدریس در پایه اول ابتدایی را یکی از تدابیر برای حل این مسئله عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید نگاه جدی به پایه اول ابتدایی داشته باشد و از حداکثر ظرفیت استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار