نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. شهريور 1398 - 9:12   |   کد مطلب: 27444
فرمانده سپاه ملایر از برگزاری یک‌صد برنامه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های مختلف شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید جواد حسینی بعدظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و بصیرتی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در ملایر اظهار داشت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس از روز ۳۱ شهریورماه با شعار محوری سال “ما پیروزیم” در شهرستان ملایر هم‌زمان با سراسر برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس را نشر، انتقال و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان عنوان کرد و گفت: انتقال ایثار غیور مردان ایرانی که در مقابل شیطان باطل با سرکردگی استکبار جهانی ایستادگی کردند مهم‌ترین هدف برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه ملایر با اشاره به تجاوزهای رژیم عراق در ۳۱ شهریورماه در ابتدای جنگ به ایران بیان کرد: در ابتدای جنگ ایران با ۸۰۰ نفر در مقابل تعداد زیادی از دشمنان در دو لشکر مجهز به سلاح مدرن مقاومت کرد و در مقاومت خرمشهر نهایت ۳۵ نفر داشتیم.

وی افزود: اما همان‌گونه که خداوند وعده داده‌اند که حق پیروز است، ما از دشمنان نترسیدیم و پیروز شدیم هرچند این پیروزی به‌راحتی به دست نیامد و افراد زیادی را از دست دادیم.

حسینی جنگ تحمیلی را دارای ثمرات و برکات زیادی برای انقلاب دانست و بیان کرد: مقاومت ما در دوران جنگ تحمیلی باعث شد انقلاب بیمه شود و نشانه‌های از این ثمرات را ما امروز هم می‌بینیم که دشمنان به‌خوبی از قدرت ایران آگاه‌اند و ما هیچ‌گاه را در مقابل دشمنان سر خم نمی‌کنیم.

وی گفت: ما سه نسل از انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، نسل اول کسانی بودند که به انقلاب کرده و آن را به پیروزی رساند، نسل دوم در دفاع مقدس حاضر بودند و نسل سوم کسانی هستند که نه امام را دیدند و نه دفاع مقدس را حس کردند و ما نیاز داریم که موضوعات دفاع مقدس و انقلاب را به آنان انتقال دهیم.

فرمانده سپاه ملایر به آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این روز با شعار قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح برگزارشده که برگزاری رژه موتورسواران، نمایش اقتدار و حضور نیروهای مسلح در سطح شهرستان و دیدار با امام‌جمعه از برنامه‌های شاخص در این روز است.

وی افزود: دومین روز از هفته دفاع مقدس با شعار دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان نام‌گذاری شده است که این روز مختص سربازان است و به مناسبت همین روز از زحمات سربازان تقدیر می‌شود.

حسینی با اشاره به هم‌زمانی بازگشایی مدارس با دومین روز از هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به این هم‌زمانی زنگ مقاومت در دبیرستان حاج فرهادی ملایر به صدا درآمده و مدرسه کوثر نیز افتتاح می‌شود.

وی رونق تولید، ولایتمداری و خودباوری را شعار روز سوم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با این روز صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان ملایر با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین شهرستان و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ملایر گفت: چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به‌عنوان بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت مداری و دفاع همه‌جانبه نام‌گذاری شده است و در این روز برگزاری رزمایش گروه جهادی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف از برنامه‌های شاخص در شهرستان است.

وی افزود: ۵۰ گروه جهادی از اقشار مختلف اقداماتی ازجمله ویزیت رایگان، کارگاه آموزشی، اقدامات عمرانی و سازندگی را برگزار می‌کند.

حسینی به نام‌گذاری پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخر آفرینان اشاره کرد و گفت: برگزاری عطرافشانی افشانی مزار شهدا در بهشت هاجر و برگزاری شهدا آبروی محله در جوکار و محفل انس شهدا با قرآن با حضور قاری در دبیرستان سیفیه از برنامه‌های شاخص این روز است.

وی گفت: ششمین روز از ر هفته دفاع مقدس به نام معنویت، و وحدت ملی، خانواده، ورزش همگانی نام‌گذاری شده است و به مناسبت دهمین روز مسابقات ورزشی در شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ملایر افزود: حضور بسیجیان در نماز جمعه و برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان توسط جامعه بسیج پزشکی و میز خدمت در نماز جمعه ازجمله برنامه‌های شاخص در روز جمعه است.

وی به نام‌گذاری هفتمین روز از هفته دفاع مقدس به نام رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای آبروی محله از مهم‌ترین برنامه این روز است.

حسینی گفت: آخرین روز هفته دفاع مقدس به نام فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان دفاع مقدس نام‌گذاری شده کرد به مناسبت همین روز از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده آنان تقدیر می‌شود.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار