نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1398 - 8:53   |   کد مطلب: 27441
در راستای اجرای امیانه نیت واقف خیراندیش ملایری سیف الدوله 3 هزار بسته لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع شد.

به  گزارش ملایری‌ها؛ هرگاه اسم ملایر به زبان می‌آید در کنار انگور خوشمزه و فرآورده های آن همچون شیره و کشمش و مبل منبت آن که صنایع دستی بی نظیر این شهرستان است که انگور ملایر جهانی شده است و منبت نیز در آستانه جهانی شدن است، آوازه ملایر با نام واقفان آن عجین شده است.
 واقفین ملایری از دیرباز با وقف هایی که انجام داده اند نام خود را در تاریخ این شهر و ایران ماندگار کردند، واقفانی همچون سیف الدوله، فخرالحاجیه، حاج محمد ملایری و بسیاری دیگر که باعث شده اند وقف در ملایر همچون نگینی درخشان بدرخشد ملایر به نام واقفان خیراندیش شناخته شده‌است.
خدمات این واقفان در بخش های مختلف رسیدگی به نیازمندان، خدمات درمانی، احداث مدرسه و کمک به زائران کربلا و روضه امام حسین(ع) است و این وقف‌ها باعث شده که ملایر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای وقفی ایران باشد.
بیش از 63 درصد مساحت کل شهرستان ملایر وقفی است  و میرزا محمد قاجار ملقب به سیف الدوله یکی از بزرگترین واقفان شهر ملایر است که آثار وقف آن همه ساله به چشم دیده می‌شود.
احداث بیمارستان، ساخت مدرسه عالی،کمک به فقرا  و اطعام زائران کربلا از جمله موارد وصیت های سیف الدوله واقف بزرگ ملایر است که در همین راستا ساخت بخشی از بیمارستان امام حسین(ع) و اورژانس در حال احداث،ساخت مدرسه سیفیه و استخر سیفیه، اطعام زائران کربلا و کمک به نیازمندان شهر تنها گوشه ای از ثمرات وقف این واقف بزرگ است.
همه ساله در ابتدای مهر یکی از اساسی ترین معضلات خانواده‌های نیازمند تهیه لوازم تحریر برای فرزندان خود است که به برکت ثمره وقف سیف الدوله همه سال کمک های زیادی به نیازمندان شهر ملایر می شود و این کمک‌ها هر ساله در حال افزایش است و امروز نه تنها به نیازمندان شهرستان بلکه به نیازمندانی استان نیز کمک می شود.
امسال نیز همچون سال‌های گذشته از محل اجرای نیات  وقف های سیف الدوله سه هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر اجرای نیت واقف را مهمترین هدف در اداره اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار داشت: مرحوم سیف الدوله یکی از بزرگترین واقف‌های ملایریاست که یکی از بندهای وقف آن کمک به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند است.
پژمان جعفری  گفت: در در همین راستا اداره اوقاف ملایر در راستای اجرای آمینه این واقف  خیراندیش به منظور کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان اقدام به تهیه و توزیع لوازم التحریر می کند.
وی گفت: طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای امیانه نیت واقفان اجرا شده و امسال بیش از 3 هزار بسته در بین دانش آموزان توزیع می شود.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: این لوازم التحریر به دانش آموزان مقطع ابتدایی و دبیرستان اهدا شده است که شامل کیف، دفتر،مداد رنگی، خودکار و مداد و جامدادی است.
وی با اشاره به نحوه شناسایی دانش آموزان بی بضاعت گفت:  چون نیت واقف کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت بوده، دو شرط دانش‌آموز بودن  و کم بضاعت و یا بی بضاعت بودن دو شرط اصلی  برای اعطای این کمک هزینه ها است.
جعفری گفت: دانش آموزان  بودن این افراد را آموزش و پرورش تایید کرده و بی بضاعت بودن و یا کم بضاعت بودن را به کمیته امداد و بهزیستی و افراد مورد اعتماد مشخص کرده و لیست هایی از این ارگان ها و افراد برای ما ارسال می شود.
وی افزود: بر اساس همین لیست های ارسالی اداره اوقاف و امور خیریه اقدام به توزیع بسته های لوازم التحریر می کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر  گفت: از این 3 هزار بسته ۴۵۰ بسته  در جوکار، 350 بسته در سامن و 2 هزار و ۲۰۰ بسته در ملایر توزیع می شود.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار