نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1398 - 10:06   |   کد مطلب: 27440
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شرم آورتر از وابستگی نفتی به دشمن این است که مدیریت فضای مجازی و بستر اینترنت در اختیار بیگانه باشد؛ یک روز هم مردم ما باید قیام کنند و مانند ملی شدن صنعت نفت، فضای مجازی را نیز به استقلال ملی برسانند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در آیین اختتامیه نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان گردانهای سایبری بسیج با بیان اینکه امروز گردان‌های سایبری بسیج خط مقدم نبرد مستضعفین با مستکبرین عالم هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از 40 سال پیش یکی یکی سلاح ‌های دشمن را از اختیارش خارج کرد و امروز دیگر هیچکدام از سلاح‌های دشمن کارایی ندارد. دشمن در مقابل یک جمعیت و ملت مقاوم در یمن که 4 سال است در محاصره است و غذا و دارو ندارد، درمانده و دست و پایش بسته شده است؛ چه برسد به جمهوری اسلامی که اینگونه آنها را شکست داده است.

وی افزود: حالا این دشمن شکست خورده در حوزه نظامی، به فضای مجازی متوسل شده است تا بتواند از این طریق به ایران فشار بیاورد.  
 
نقدی خاطرنشان کرد: آمریکا یک حکومت شکست خورده است و تمام تلاش هایش مذبوحانه است؛ شک نکنید که از عمر رژیم صهیونیستی کمتر از انگشتان دست باقی مانده است. رهبر معظم انقلاب خطاب به آنها فرمودند که تا 25 سال آینده دیگر نیستید که بخواهید چیزی را مشاهده کنید.
 
وی با بیان اینکه امروز همه چیز برای برچیده شدن بساط صهیونیست‌ها آماده است، گفت: کار این رژیم دیگر تمام شده و آنها فقط به دنبال تصویرسازی غلط از خودشان هستند و می‌خواهند برای خود آبرویی باقی بگذارند و هیمنه شکست خورده خود را نشان ندهند.
 
رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم تاکید میکنند امروز نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهادِ گردان‌های سایبری بسیج و نیروهای انقلاب این است که انحصار تبلیغاتی دشمن را بشکند و مانع از تصویرسازی غلط آنها شوند. امروز محاصره تبلیغاتی دشمن در اطراف امت اسلامی مانند همان میدان مین است که در سال‌های جنگ وجود داشت و نیروهای انقلابی بسیج باید این میدان مین و معبر را بازگشایی کنند تا لشکر بتواند به راحتی از سد دشمن عبور کند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه بیان داشت: هر اقدامی باید با هوشمندی صورت گیرد. از ابزارهایی که در اختیار دشمن قرار دارد نباید ترسید.
 
وی ادامه داد: معادله جنگ سخت نیز همینگونه بود. دشمن با بیش از 2000 تانک وارد جنگ با ایران شد و ایران حتی یک عدد تانک هم نداشت اما هر آنچه که به دست آوردیم از غنیمت‌ها بود. تعداد تانک‌های دشمن به اندازه‌ای بود که بیش از 7000 هزار تانک منهدم شده داشت و 5000 هزار تانک دیگر هم در آخر جنگ برایشان باقی مانده بود؛ اما در این جنگ نابرابر سخت هم این جمهوری اسلامی بود که پیروز شد و امروز هم شما مطمئن باشید در مقابل قدرت دشمن با تمام ابزارهایش در جنگ نرم پیروز خواهید شد؛ چراکه خدا با ماست و امداد غیبی در عرصه فضای مجازی هم وجود دارد.
 
سردار نقدی خاطرنشان کرد: یقین بدانید قیام شما حق است و وقتی به این یقین برسید، دیگر ترسی از دشمن وجود نخواهید داشت. در جنگ 33 روزه حزب الله لبنان در مجموع  4هزار نیرو داشت و امروز 500 برابر آن زمان از لحاظ کیفی و کمی قدرت پیدا کرده است. اما در آن زمان پنجمین ارتش دنیا نتوانست بر 4000 هزار جوان پیروز شود.
 
وی گفت: در این عرصه دروغ و توهین ممنوع است و باید بدانید اگر کار غیر اخلاقی کنید، خداوند به یاری شما نخواهد آمد. بنابراین به شما توصیه می‌کنم شرع را رعایت کنید و بدانید که خداوند شما را در این عرصه امتحان می‌کند.
 
سردار نقدی اظهار داشت: 2 اصل اساسی در شگردها و روش‌ها وجود دارد. پیشدستی و خلاقیت. در این عرصه کسی برنده است که بتواند پیشدستی کند. نیروهای انقلابی باید واژه‌سازی کنند و نباید اجازه دهیم دشمن با واژه‌سازی بازی را تعریف کند. وقتی او بازی را تعریف کند هر چقدر هم تلاش کنید نمی‌توانیدغلبه کنید. بنابراین در دوگانه‌هایی که دشمن درست می‌کند مطمئن باشید که نمی‌توانید پیروز میدان باشید. لذا باید با خلاقیت خود، پیشدستی کرده و ابتکار عمل را به دست بگیرید.
 
وی افزود: ما امروز طرفدار ملی شدن فضای مجازی هستیم و آن را از ملی شدن صنعت نفت مهمتر می‌دانیم. عده‌ای هم طرفدار سلطه خارجی‌ها بر فضای مجازی هستند که بازنده چنین دوگانه‌ای دشمن است و باید به جای گرفتار شدن در دوگانه های کاذبی مانند فیلترینگ-آزادی اینگونه با مردم سخن گفت و ابتکار عمل را در دست گرفت و در این شرایط است که شما پیروز میدان خواهید بود.
 
سردار نقدی بیان داشت: چرا باید امروز تمام ابزارهای لازم برای استفاده از اینترنت با کمک متخصصان ایرانی و پول بیت‌المال تأمین شود و دکل‌های مخابراتی و برق رسانی به آن، داخلی باشد اما مدیریت آن در اختیار دشمن و کشورهای بیگانه قرار گیرد و این مایه تاسف است
 
اگر مردم واقعیت را ببینند، دیگر دچار دوگانه کاذب فیلتر یا رفع فیلتر نمی‌شوند.
 
نقدی بیان داشت: چرا دشمن باید برای ما تصمیم بگیرد که آیا فلان تصویر از یک شبکه اجتماعی حذف شود؟ شرم آورتر از وابستگی نفتی به دشمن این است که مدیریت فضای مجازی و بستر اینترنت در اختیار بیگانه باشد. یک روز هم مردم ما باید قیام کنند و مانند ملی شدن صنعت نفت، فضای مجازی را نیز به استقلال ملی برسانند.
 
وی اظهار داشت: برخی، استقلال، آزادی و ملیت خود را می‌فروشند برای اینکه مثلا تصویر آنها را فلان شبکه اجتماعی بیشتر نشان دهد روزش که برسد می‌بینید همین‌ها چه بلایی سر آنهایی می‌آورند که امروز از سلطه بیگانه بر فضای مجازی دفاع می‌کنند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه شگرد و روش دوم، تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست، ادامه داد: فرصت‌ها را باید دریابیم. بعد از پیدا کردن فرصت‌ها باید با انسجام، دشمن را زمین بزنیم و برای اینکار همین تشکیل گردانهای سایبری اقدام درستی است وقتی حمله دسته جمعی به دشمن صورت گیرد، دشمن کاری نمی‌تواند کند. غرب امروز در ذلت و انحطاط است و می‌شنویم که مردم در غرب دچار افسردگی‌های جدی شده‌اند. ملت‌های غربی آنقدر دچار تنهایی شده‌اند که پول می دهند تا یک نفر بیاید و با آنها صحبت کند تا از تنهایی دربیایند. این سبک زندگی است که انگلیس به وجود آورد و فاجعه بار است. روابط انسانی در اروپا و امریکا افتضاح است و رشد جمعیت آنها منفی و در حال نابودی و زوال هستند. چند دهه دیگر، سفید پوستان اکثریت آمریکا نخواهند بود و در اقلیت قرار می‌گیرند و این نشانه های انحطاط غرب است.
 
نقدی افزود: این واقعیت‌هایی است که در زندگی غربی ها وجود دارد و نمی‌گذارند که این موضوعات و مطالب به بیرون درز کند.
 
 
وی افزود: شما باید به دشمن تهاجم کنید و مظاهر استعمار آمریکا را مورد حمله قرار دهید. در این عرصه میدان هم برای شما فراهم است. رسانه ما نباید خجالتی باشند. دشمن یک موضوع را دست می‌گیرد و تا ماه ها و سال ها آن را پیش می برد و اجازه نمی دهد فراموش شود. هر 6 ماه یکبار هم آن ماجرا را دوباره مطرح می کند. ما چرا تکرار نکنیم؟ چرا سالروز حمله به یمن را تکرار نمی‌کنیم و اجازه می دهیم فراموش شود؟ این خوب نیست که وقتی یک خبر را منتشر می‌کنیم آن را رها کنیم.
 
سردار نقدی گفت: باید با ترفندهای رسانه‌ای آن خبر را زنده و علیه استعمار آمریکا و غرب به کار بریم. باید همزمان، دسته جمعی به دشمن در فضای مجازی حمله کنیم. خلاقیت به کار برده و با احصا فرصت‌ها، تهدید دشمن را خنثی کنیم. در چنین شرایطی ممکن است چون بستر در اختیار آنهاست، شما را محدود یا حذف کنند اما همین موضوع هم برای آنها یک رسوایی است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار