فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

28. شهريور 1398 - 8:23   |   کد مطلب: 27439
اجرای ۲۰۰ طرح اقتصادی و اشتغالزایی در ۲۰۰ روستای ملایر یکی از ایده‌های نو و جدید فرماندار ویژه این شهرستان است که در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و مورد تاکید دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ طبق تاکید فرماندار ویژه ملایر قرار است در هر روستا یک طرح اقتصادی و اشتغالزایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمتی که دولت تدبیر و امید در اختیار روستاها قرار داده است، اجرایی شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر در این باره گفت: در صدد هستیم این طرح را در ۶ ماهه دوم امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ۲۰۰ روستای این شهرستان شامل طرح‌های کوچک و متوسط عملیاتی کنیم.

قدرت الله ولدی بیان کرد: در این رابطه سه دستگاه اجرایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت که صادر کننده مجوز هستند با اولویت سه دستگاه حمایتی بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد و همکاری بخشداران و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر ۲۰۰ طرح را بررسی، معرفی و احصا کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها اولویت با خانواده‌های سه دستگاه حمایتی است ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها از اعتبارات ارزان قیمت روستایی که در اختیار سه دستگاه حمایتی است، استفاده شود.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: هفت دستگاه اجرایی شهرستان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر و بخشداران ظرفیت ها و توانمندی های هر روستا را مشخص کنند و برنامه زمان بندی تعیین و اعلام شود.

ولدی خواستار اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان شد و اظهار داشت: هرگونه ایراد، نقص و مشکل در اجرای این طرح ها باید توسط کمیته های مربوطه و روسای کمیته ها احصا و پیگیری شود.

وی اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی را رضایت بخش خواند و افزود: در مواردی که نیاز به پیگیری، اخذ مجوز و استعلام های لازم دارد، تعامل و همکاری تنگاتنگ مدیران را می خواهد که به جد باید پای کار باشند.

معاون استاندار همدان خواستار تسریع در روند اجرایی طرح های اقتصاد مقاومتی و آسان سازی امور در این زمینه شد و گفت: در نیمه دوم امسال مدیران باید هم کسری ۶ ماهه نخست را جبران کنند و هم طرح هایی که برنامه زمان بندی برای آنها تعیین شده و باید به نتیجه برسند.

ولدی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: نسبت به معرفی و اطلاع رسانی طرح های اقتصاد مقاومتی دستگاه مربوطه به موقع اقدام و چنانچه اقدامی نیز تاکنون صورت نگرفته، شفاف موانع و مشکلات را بیان کنند.

وی اجرای نمایشگاه دائمی مبل و منبت و ایجاد مرکز آموزش تخصصی این صنعت را از اولویت های مهم طرح های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: مدیران در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی باید حرکتشان را تند کرده و در مسیر توسعه شهرستان از یکدیگر سبقت بگیرند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مبنی بر واگذاری تعدادی از طرح های نیمه تمام برخی دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی بیان کرد: در ملایر نیز ۶ طرح مربوط به ۶ دستگاه اجرایی اعلام شده که جزء موارد اقتصاد مقاومتی است.

ولدی استخر کوثر، شهرک گلخانه ای کرتیل آباد و حرم آباد شامل ۶۳ واحد گلخانه ای و ۳۴ کانال آبرسانی، اورژانس بیمارستان مهر، منطقه گردشگری سد کلان و پساب تصفیه خانه ملایر را از جمله این طرح ها برشمرد و اظهار داشت: واگذاری طرح ها ملاک ما نیست، بلکه طرح های نیمه تمامی که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و دولت توان تکمیل آنها را ندارد، به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ۱۵۰ هکتار درختکاری در ملایر گفت: ورودی ملایر از سمت حاجی آباد، خروجی ملایر از سمت حرم آباد، سد کلان، جوکار و چند منطقه دیگر برای طرح درختکاری تعیین شده که سطح زیر کشت و نوع گونه درختی باید مشخص شود.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: گونه هایی که برای درختکاری و جنگل های مصنوعی انتخاب می شود، باید در آینده بتوان از آن به عنوان مواد اولیه مبل و منبت استفاده کرد.

ولدی یادآور شد: بنا داریم شورای اداری شهرستان را تا ۲ ماه آینده به منظور بررسی و پیگیری مشکلات در سطح بخش ها برگزار کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار