نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. شهريور 1398 - 18:17   |   کد مطلب: 27433
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در اختتامیه دوره فرماندهان گردانهای سایبری بسیج با اشاره به نقش بسیج در نهضت ملی شدن فضای مجازی گفت: مسئولین امر در تکمیل روشنگری‌های فعالان فضای مجازی در فتنه‌های اخیر به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در مراسم اختتامیه اولین دوره توانمندسازی فرماندهان گردان های سایبری بسیج ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین مراسم، اظهار داشت: فرماندهان گردان های سایبری برادر بسیج در این دوره گرد هم آمدند تا با آموزش های لازم برای ادامه فعالیت در فضای مجازی آماده شوند. فرماندهان گردان های سایبری خواهر نیز به زودی در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: سرعت در شکل گیری گردان های سایبری بسیج باعث شد تا بسیاری از تشکیل این گردان ها تعجب کرده و کمتر کسی فکر می کرد که ما در فاصله کمتر از یکسال بتوانیم گردان های سایبری بسیج را سازماندهی کنیم که این خصیصه اول این گردان های سایبری به شمار می رود.

معین با اشاره به نقش بسیج در نهضت ملی شدن فضای مجازی گفت: مسئولین امر در تکمیل روشنگری‌های فعالان فضای مجازی در فتنه‌های اخیر به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

 

 

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در تشریح خصیصه دوم تشکیل گردان های سایبری بسیج، افزود: امروز گردان های سایبری بسیج پرچم کلیدواژه ها و خطوط اصلی جریان انقلاب را در شبکه های اجتماعی به اهتزاز درآوردند و سرعت تشکیل این گردان ها و علاقه برای انجام ماموریت ناشی از اشتیاق این فرماندهان گردان ها و فرماندهان سپاه های استانی است که همواره از فعالیت فضای مجازی بسیج حمایت داشته اند.

معین در ادامه خاطر نشان کرد: خصیصه سوم این است که فرماندهان و اعضای گردان های سایبری بسیج به صورت جهادی و بدون چشم‌داشت فعالیت می کنند و این را با افتخار می گویم که این عزیزان در لشکر سایبری بسیج، کمترین چشمداشت و هزینه را برای سازمان بسیج داشته اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خصیصه چهارم گردان های سایبری بسیج روحیه وحدت بخشی و ایجاد انسجام رویه است. وقتی کوچکترین هجمه ای علیه انقلاب و نظام ایجاد و یا شبهه ای علیه اعتقادات مردم القا شود این شبکه مویرگی عظیم که امروز تا شهرستان ها کشیده شده یک هم افزایی چشمگیر ایجاد می کند که موجب می شود در مقابله با تلاش های دشمن یک وحدت رویه به وجود بیاید.

معین گفت: امروز می بینیم بلافاصله بعد از اینکه رئیس سازمان بسیج درخصوص فعالیت فضای مجازی و اهمیت تشکیل گردان های سایبری بسیج مصاحبه و اظهار نظر می کند، دشمن و در راس رسانه های معاند بی بی سی، رادیو فردا و ... دچار دستپاچگی می شوند که چرا سپاه و بسیج باید چنین تشکیلاتی داشته باشند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه دشمنان چه در داخل و چه در خارج فعال هستند تا مانع از فعالیت این گردان های سایبری شوند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم وقتی فعالیتی توسط گردان های سایبری بسیج صورت می گیرد، صدای برخی همسو با رسانه های بیگانه، در داخل نیز بلند می شود و از این فعالیت گلایه می کنند.

معین گردان های سایبری بسیج را دست بزن نظام در بزنگاه ها خواند و گفت: امروز گردان های سایبری بسیج، عملیاتی ترین و علمی ترین طرح ها را در فضای مجازی پیش می برند اما همین فعالیت ها نیازمند حمایت های همیشگی سازمان بسیج مستضعفین است تا این نهال نوپا به درختی تنومند تبدیل شود و محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما معتقدم هستیم لشکر سایبری بسیج برای شکستن انحصار ایجاد شده از سوی استکبار جهانی، در فضای مجازی فعال است و باید به این انحصار نیز پایان دهد. اهمیت پشتیبانی از این فضا زمانی مشخص می شود که ما مشاهده می کنیم در یک جبهه جنگ نداریم و دائم باید نگاه ما به خارج و داخل باشد. علاوه بر تمام مقابله ها با دشمن و کشورهای استکباری در فضای مجازی، در داخل از نمایندگان مجلس گرفته تا رسانه های مربوط به دولت نیز گاهی اوقات فضایی را ایجاد می کنند که نیازمند پاسخگویی و فعالیت نیروهای انقلابی و گردان های سایبری بسیج ضروری می شود.

معین همچنین افزود: نیروهای جریان انقلاب وظیفه دارند رفتار دشمن را دنبال و تبیین کنند و تا ریشه کنی باندهای دروغ چه در داخل و چه در خارج از پا نایستند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع استقلال فضای مجازی است. امروز این استقلال در قالب شبکه ملی اطلاعات باید رقم بخورد و امیدواریم بسیج پرچمدار این استقلال ملی در فضای مجازی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار