پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

27. شهريور 1398 - 7:59   |   کد مطلب: 27430
شهردار ملایر از آغاز عملیات کاشت گل‌ های فصلی و پاییزی به تعداد 25 هزار گلدان در بلوارها، بوستان‌ها و میادین سطح شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط در شهروندان و زیبایی چشم ‌انداز شهری خبر داد.
کاشت گلدان
به گزارش ملایری‌ها؛ حسین بابائی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، در این رابطه افزود: در راستای اجرای این طرح بیش از 15 هزار گلدان گل داودی و 10 هزار گلدان کلم زینتی در عرصه‌های سبز شهر کاشته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این گل ها به سرما مقاوم بوده و در  فصل سرما و در اثر بارش برف و باران نیز زیبایی خود را حفظ می کنند، اظهارکرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی زیبا و با طراوت در سطح شهر انجام می‌دهد.
 
شهردار ملایر در ادامه به اجرای طرح "سفیران پاکی محرم" برای نخستین بار در ملایر اشاره کرد و گفت: هر ساله در ایام عزاداری حسینی، به منظور آگاه سازی عمومی برای استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و عدم پراکندگی این ظروف در سطح معابر اقدامات متعددی انجام می شود.
 
بابائی بیان کرد: امسال شهرداری ملایر ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را در آماده باش کامل به سر برد تا به ‌صورت شبانه روزی خیابان ها‌ و کوچه‌ها را از زباله‌های مردمی پاک کنند و به منظور سرعت بخشیدن به نظافت معابر در حین و پس از برگزاری مراسم سوگواری و بازگرداندن نظافت خیابان ها به حالت عادی، تیمی متشکل از ۲۵ کارگر و ۲ دستگاه واترجت و تعدادی خودرو جهت جمع آوری پسماند، تشکیل داد و در ایام سوگواری پس از پایان مراسم سوگواری هیئات مذهبی، اقدام به نظافت فوری معابر کرد و شرایط را به حالت عادی باز گرداند.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال دستاندرکاران شهرداری دست به ابتکار جالبی زدند و به منظور جلب مشارکت داوطلبان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نظافت سطح شهر، طرح "سفیران پاکی محرم" را ارائه کرد.
 
بابائی یادآور شد: در این ارتباط با ثبت نام از داوطلبان نسبت به خرید ۲۰۰ کیلوگرم کیسه پلاستیکی ویژه جمع آوری پسماند خشک و کاورهای مناسب برای متمایز شدن سفیران پاکی اقدام کردیم و تعدادی از همشهریان در زمینه جمع آوری ظروف یکبار مصرف بعد از عبور دسته جات عزاداری در نقاط مختلف شهر اقدام کرده و با شهرداری مشارکت داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار