نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. شهريور 1398 - 18:51   |   کد مطلب: 27419
در مراسمی در دانشگاه پیام نور ملایر محمد قاسم ترکاشوند به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور ملایر معرفی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور ملایر ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید ابراهیم خانی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس سابق دانشگاه پیام نور ملایر در این آیین با اشاره به دولتی بودن دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور،دولتی است و در این دانشگاه باید مسائل دولتی مطرح شود و تئوری های مدیریت دولتی اجرا شود.

مرتضی مرادی با اشاره به انواع تئوری‌های مدیریت دولتی بیان کرد: راه و روش‌هایی در این تئوری وجود دارد که چگونه مدیریت کنیم و این نوع مدیریت با مدیریت خصوصی متفاوت است.

وی پاسخگویی، شفافیت و اهمیت دادن به ارباب رجوع را اصلی‌ترین متدهای مدیریت دولتی عنوان کرد و گفت: در مدت کار خود سعی کردم به این متدها پایبند باشم.

رئیس سابق دانشگاه پیام نور ملایر گفت: یک مدیر باید حرف های صحیح و انتقادات را از مجموعه بیان کند و باید کارهایی که درست است را حتی اگر به ضرر خودش باشد، انجام دهد.

وی با اشاره به انواع عقلانیت در مدیریت دولتی تصریح کرد: باید در مدیریت دولتی بدانیم از این عقلانیت ها در کجا و به درستی استفاده کنیم.

مرادی تاکید کرد: دانشگاه در جامعه باید پیشرو باشد و اما متاسفانه جایگاه دانشگاه بسیار پایین آمده است.

وی جابه جایی مدیران دولت را در تئوری‌های مدیریت دولتی دارای نظریه دانست و بیان کرد: در این نظریه‌ها بیان شده که باید شایسته سالاری باشد و نخبگان عرصه مدیریت را در دست بگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان نیز در این آیین با اشاره به شرایط و وضعیت کشور با توجه به تحریم ها و دشمنی دشمنان اظهار کرد: جمهوری اسلامی به لطف رهبری های داعیانه مقام معظم رهبری و خون شهدا در جایگاه بلندی از دنیا دارد.

صفی الله صفایی با اشاره به سخنان مرتضی مرادی رئیس سابق دانشگاه پیام نور ملایر درباره اصول مدیریت بیان کرد: صحبت های آقای مرادی بحث های مدیریتی کلاسی است و با مدیریت در شرایط کنونی کشور متفاوت است.

وی به کاهش ۲۰ درصدی بودجه در دانشگاه پیام نور با توجه به اوضاع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در چه شرایطی هستیم که تعداد دانشجویان کاهش داشته و با توجه به تعدد هیئت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور ما به مدیریت جهادی نیاز داریم که شبانه روز کار کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان ملایر شهر مدیر خیز دانست و بیان کرد: آقای مرادی یک سرمایه مدیریتی است که اقدامات خوبی در دانشگاه پیام نور ملایر داشته است.

وی گفت: در دانشگاه ملایر در حوزه صرفه جویی‌ها خوب عمل شده است و در بودجه های مصوب کشوری مرکز ملایر از مراکر موفق در استان بوده است.

صفایی با اشاره به راه اندازی و اقدامات دانشگاه پیام نور ملایر در بخش مرکز رشد بیان کرد، گفت: مرکز رشد ملایر در حوزه کارآفرینی از همدان جلوتر است.

وی راه اندازی سالن ورزشی دانشگاه پیام نور را از اهداف اصلی در دانشگاه دانست و گفت: با راه اندازی این بخش هم خدمات به دانشجویان داده می شود و هم مردم ملایر از آن بهره مند می شوند.

وی به جذب ۷۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید در مرکز ملایر اشاره کرد و گفت: در انتخاب مدیران دانشگاه پیام نور مستقیم خودم ورود کرده و کسی به من نگفته که چه کسی را بیاورم و انتخاب آقای مرادی و ترکاشوند از جانب خودم بوده است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مرتضی مرادی در چهارسال مدیریت دانشگاه ملایر، محمد قاسم ترکاشوند به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور ملایر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار