نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1398 - 23:33   |   کد مطلب: 27397
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از آمادگی این ناوگان برای انتقال و جابجایی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها، مصطفی پناهنده گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در ارتباط با افزایش زائران اربعین حسینی در مقایسه با سال گذشته، کمیته حمل و نقل و مدیریت سوخت ستاد اربعین، ضمن بررسی خطوط تمایل سفر زائران در سال گذشته و مدل سازی حمل و نقلی برای پیش بینی ظرفیت ناوگان عمومی جاده ای، برای ارائه خدمات مناسب به زائران نسبت به تهیه طرح حمل و نقل زائران اقدام کرده است. [آمادگی ناوگان جاده ای استان همدان،برای انتقال زائران اربعین]
او افزود: در این زمینه مقرر شد ۲۴ تا ۲۹ مهر،  با انتقال زائران از نقطه صفر مرزی مهران به ایستگاه‌های پیش بینی شده در استان همدان ، به نحو مناسبی انتقال زائران از نقطه صفر مرزی به سمت مبدأ اولیه انجام شود.
پناهنده ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای پذیرایی از زائران در محل توقف ناوگان و در پایانه‌های مسافری ناوگان مسافری جاده ای، امکان اسکان احتمالی برخی از زائران برای مدت یک شب، پیش بینی امکانات مورد نیاز از جمله در خصوص سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در محل پایانه ها، ایجاد تسهیلات برای رانندگان ناوگان عمومی در هنگام انتظار و هماهنگی پلیس شهری برای تسهیل در عبور و مرور در دستور کار قرار گرفته است.
علاوه بر استان همدان، کرمانشاه و اندیمشک نیز به دلیل نزدیکی به مرز، به عنوان استان‌های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند.
پارسال بیش از دو میلیون تردد در محورهای استان همدان به مرز عراق ثبت شد.
منبع:صدا و سیما
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار