نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1398 - 18:04   |   کد مطلب: 27390
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مجلس باید در جریان دختر آبی و اظهارنظرهای اشتباه در این مسئله آن هم توسط افراد حقوقی واردشده و از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‎وگو با خبرنگار ملایری‌ها، با اشاره به حواشی پیش‌آمده پس از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری و با اشاره به مهم‌ترین وظایف مجلس شورا اسلامی در برخورد با این‌گونه موارد  اظهار داشت: مجلس به عنوان یک نهاد ناظر بر حسن عملکرد دولت قانون موظف است این موارد را تمشیت کند و از شایعه‌پراکنی ها و افراطی‌گری‌ها  اتفاقات از پیش تعیین شده جلوگیری کند.

وی با اشاره به اظهارنظر غلط برخی سیاسیون درباره این خودسوزی بیان کرد: افراد اثرگذار نباید اظهارنظری کرده که باعث تنش در کشور و  سوءاستفاده دیگران شوند، زیرا نتیجه این تنش ایجاد ناامیدی و یاس مردم و بی‌اعتمادی مردم به نظام و کشور می‌شود که اصلاً به صلاح نیست .

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از رنگ‌ها مختلف را ابزاری برای مشغول کردن مردم دانست و بیان کرد: شبکه‌ای در کشور ایجادشده و با رنگ آمیزی ها مثل کودکی که نقاشی می‌کند مردم را مشغول کند.

وی افزود: این جریان روزی با رنگ سبز، یک روز با رنگ بنفش و امروز با رنگ آبی و موضوع دختر آبی با این سوژه به دنبال جنجال زایی، تنش‌زایی و حاشیه‌سازی است که اصلاً به صلاح مردم نیست.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در مقابل این جریان سازی‌ها دقیق و سخت وارد شود و اگر تفسیر اشتباهی بوده حتماً برخورد و موضع‌گیری کند.

وی افزود: مجلس باید در جریان دختر آبی و اظهارنظرهای اشتباه در این مسئله آن هم توسط افراد حقوقی واردشده و از  اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری هوشمندانه را مهم‌ترین وظیفه خواص دانست  بیان کرد: خاص و افراد اثرگذار و شناخته‌شده در جامعه باید هوشمندانه سخن گفته و موضع‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: اعلام نظرها  باید  بر اساس داده‌های دقیق باشد و این موضع‌گیری‌های غیر کارشناسی و با اما و اگرها  باعث لطمه زدن به جامعه می‌شود.

حجت اسلام آزادی  گفت: افراد اثرگذار به عنوان الگوهای جامعه باید جامعه را به سوی امنیت و آرامش  و اعتماد مردم به نظام سوق دهند نه اینکه موضع‌گیری آن‌ها عکس این موارد باشد.

وی داشتن سواد رسانه‌ای را لازمه مقابله با جنگ امروز دانست و تصریح کرد: امروز جنگ ، جنگ رسانه است و رسانه ابزار اصلی در این جنگ است و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز باشیم حتماً متخصصین و نخبگان اجتماع باید سواد رسانه‌ای را بالابرده و تکنیک های سواد رسانه‌ای را بدانند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار