پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

18. شهريور 1398 - 20:46   |   کد مطلب: 27367
حال و هوای شب های محرم در ملایر
شب های عاشقی و دلدادگی
این شب ها صدای نفس ها همه مردم شهر یکسان است و همه با هر نفس یک نوا را صدا می زنند و آن ذکر “حسین” است.

به گزارش ملایری‌ها؛شب های محرم در گوشه گوشه شهر یک نوای آشنا به کوش می رسد، نوایی که سال های سال است بلندتر شده است، نوایی با مادری غریب و آن ذکر “حسین” است.

محرم که می شود حال شهر همچون دل های همه شیعیان تغییر می کند، شب ها بوی اسپند همه جا را پر می کند و خوب که گوش فرا دهی یک نوای بلند شنیده می شود و آن ذکر “حسین” است.

آری ذکر “حسین” سال ها سال است که با خون و گوشت شیعیان عجین شده است و از همان کودکی مادرم یا این ذکر مرا شیر می داد.

شب های محرم حال و هوای دل با یک خانه تکانی تغییر می کند و دل از همه چیز خالی می شود و این شب ها دل هایمان یک مهمان دارد و آن حسین است.

جوانان ملایری امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور در هیئت های عزاداری سرور و سالار شهیدان یک بار دیگر حسین را صاحبخانه دلشان می کنند و به همه نشان می دهند که اصلا حسین رنگ غمش فرق می کند.

این شب ها جوانان شهر من در گوشه گوشه شهر در هیئت ها مختلف در دسته های عزاداری و در حسینیه ها و مساجد ندای یا حسین(ع) را سر می دهند و دستشان را به سوی حسین(ع) دراز می کنند و با روضه هایش ناله می زنند و مدیحه سرایی، سینه می زنند.

 

سین کشتی نجاتی است که در هیاهوی دنیای حقیقی و مجازی این زمان جوانان ما به آن متمسک شده اند و همراه با پیرغلامان و کودکان از او استمداد کمک می کنند و دعای اول و آخرشان این است که “اللهم عجل لولیک الفرج”

کهن هیئت سرچشمه ملایر یکی از این مکان هایی است که در این شب ها جوانان شهرم سینه زنان ظهور امام زمان(عج) را از خداوند طلب می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار