نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. شهريور 1398 - 13:55   |   کد مطلب: 27349
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای خدمت به مردم و استفاده از نیروها که شامل کادر درمانی و پشتیبانی می شود دست ما بسته است و ما می توانیم بودجه و ضوابط را ایجاد کنیم اما بخش بکارگیری نیروها دست ما نیست .
مهدی درخشان

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی درخشان پیش از ظهر امروز در آیین بهره بهره برداری از پروژه های بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اشاره به مهمترین وظایف سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس قانون وظیفه اصلی این سازمان تمشیت بیمه شدگان در ابعاد درمانی و بیمه ای است و سازمان باید این امر را عهده دار باشد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: رقمی که ماهیانه از بیمه شدگان تامین اجتماعی کسب و هزینه شده رقم بالایی است که معادل یک پنجم بودجه کل کشور است.

وی گفت: در طی چند سال گذشته در معاونت درمان تلاش ما در روی دو محور تامین زیرساخت ها و فناوری اطلاعات بوده است و در این سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

درخشان افزود: در پنج سال گذشته معادل ۱۵ سال قبل ساخت و ساز انجام شده و معادل ۲۰ سال تجهیزات پزشکی گسترش و یا افزایش پیدا کرده است.

وی توجه به فناوری اطلاعات را از رویکردهای اصلی سازمان عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز با وجود زیر ساخت های آی تی هیچ خدمتی را نمی توان بدون این توجه به این مسئله به مردم ارائه کرد.

وی افزود: در زمینه فناوری اطلاعات تلاش های مضاعفی برای زیر ساخت ها در حوزه درمان انجام شده که اولین گام سرمایه گذاری در سیستم مدیریت بیمارستانی و الکترونیکی کردن مکان های درمانی بوده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: در همین بخش نواقصی وجود داشته که مرتب رفع نقایص در دستور کار بوده است.

وی گفت: هدف اصلی از برنامه الکترونیکی همه خدمات این است که بهره مندی بیماران از خدمات درمانی تسهیل شود.

وی با اشاره بحث نسخه الکترونیک بیان کرد: نسخه الکترونیک شامل دو بخش مستقیم و غیر مستقیم می شود که نسخه الکترونیک درمان مستقیم از چهار سال قبل آغاز شده است.

درخشان افزود: درمان غیر مستقیم نیز سه سال که آغاز شده است اما اجرای کامل آن نیازمند همراهی همه متولیان بهداشت و درمان است.

وی پایه ریزی اجرای نظام ارجاع داخلی در سازمان و پرونده الکترونیکی همه بیماران مزمن را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: در بخش زیر ساخت ها و فناوری اطلاعات اقدامات خوبی انجام شده است و این اقدامات بیشتر بخش سخت افزاری است که استفاده از اینها نیازمند نیروی ورزیده و با دانش و مهارت کافی است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای خدمت به مردم و استفاده از نیروها که شامل کادر درمانی و پشتیبانی می شود دست ما بسته است و ما می توانیم بودجه و ضوابط را ایجاد کنیم اما بخش بکارگیری نیروها دست ما نیست .

وی طرح ضریب کار و قرارداد و استخدام را دو روش جذب پزشکان متخصص در سازمان عنوان کرد و گفت: بخش اعظم نیروها از بخش ضریب کار جذب می شده است که تا سال ۹۳ یک سهمیه برای تامین اجتماعی در نظر گرفته می شد.

درخشان افزود: از سال ۹۴ این سهمیه قطع شد و بیان شد که سهمیه نمی دهند و این امر را در اختیار روسای دانشگاه ها گذاشته شد و این اختیار را دارند که ضریب کار را بدهند یا ندهند، که بسیار کم شده است.

وی گفت: ما از قانونگذار درخواست کردیم که که وزارت بهداشت و درمان را موظف کند که بخشی از نیروهای ضریب کار را به سازمان تامین اجتماعی دهد اما قانون انچه که خواسته بودیم تصویب نشد و منوط به تفاهم بین دو طرف شد که کار را سخت کرد و معمولا بیان می شود که به نیروها را نیاز داریم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص درخواست نماینده ها و فرماندار ملایر درباره ساخت کلینیک تخصصی بیان کرد: اگر آنگونه که قول داده شده است که اوقاف هزینه های ساخت را تقبل می کند ما نیز قول آن را می دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار