نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. شهريور 1398 - 9:15   |   کد مطلب: 27306
مصاحبه تفصیلی با عضو شورای شهر ملایر:
شهردار ملایر ۶۰ درصد برنامه‌اش را هم نتوانسته اجرایی کند
عضو شورای شهر ملایر گفت: به نظر من شهردار ملایر ۶۰ درصد برنامه‌اش را هم نتوانسته اجرایی کند. هر انسانی یک سری مؤلفه‌های مثبت و منفی دارد و این حس مدیریت در برخی از انسان‌ها به‌صورت ذاتی نهادینه‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حدود دو سال از پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گذشته و در این مدت کمتر خبری از شورای شهر ملایر بیرون آمده و این شورا در سکوت خبری اقدامات خود را انجام داده است و همین مسئله باعث ایجاد شائبه‌هایی مبنی بر عدم انجام خدمات خاصی از طرف شورای شهر در بین شهروندان مطرح کرده است.

این رسانه با تکیه‌بر رسالت اصلی خود و به‌عنوان نماینده افکار عمومی و رابط بین مردم و مسئولین با اعضای شورای شهر برای پاسخگویی به سؤالاتی که در بین شهروندان و خبرنگاران مطرح است مصاحبه می کند. احمد هاشمی سومین نفر از اعضای شورای شهر است که پاسخگوی سوالات خبرنگار ما شده است و در ادامه توجه شما خوانندگان عزیز را به ماحصل این گفت‌وگو جلب می‌کنیم.

در خصوص ورودتان به شورای شهر ملایر بفرمایید؟
هاشمی:
 به‌عنوان یک شهروند و یک جامعه‌شناس همیشه دغدغه این را داشتم که اعضای شورای شهر و یا افرادی که در شهر تأثیرگذار هستند تا چه اندازه با چالش‌های فرهنگی شهر آشنا هستند و بنده به‌عنوان یک جامعه‌شناس عقیده داشته که مدیریت شهر نیازمند یک جامعه‌شناس است و قرار نیست همه افرادی که در شورا شرکت می‌کنند مهندس و معمار باشند و باید کسی هم حضورداشته باشد که به رفتارهای مردم شهر توجه کند. این مسئله کتمان ناپذیر است که اگر مردم رفتار خوبی داشته باشند طبیعتاً شهر پیشرفت می‌کند و این امر دلیلی شد که احساس کردم می‌توانم تأثیرگذار باشم و در انتخابات شورا شرکت کردم.

 آیا توانسته‌اید برنامه‌ها و راهکارهایی را که در تبلیغات انتخابات مطرح کرده‌اید را در شورا اجرایی کنید و درحدانتظار تأثیرگذار باشید؟
هاشمی:
 کار اجرایی با تئوری خیلی متفاوت است، هنگامی‌که در جمعی قرار می‌گیری که نظر اکثریت جمع در آن تأثیرگذار است، همه آن برنامه‌ها و آرزوهایی که داری حتماً محقق نخواهد شد ولی تلاش خودم را انجام داده تا آنجایی که می‌شود مسائلی که در ذهنم بوده را بتوانیم با همکاری سایر دوستان در شورای شهر اجرایی کنیم.

 مهم‌ترین مسئله شورای اسلامی شهر در ابتدا انتخاب شهردار است که چالش‌هایی در انتخاب شهردار ملایر در این دوره شورا وجود داشت و اکنون باید پرسید برنامه‌هایی که شهردار ارائه کرد تا چه حد این برنامه‌ها اجرایی شده است و سیاست‌گذاری شورا برای نظارت بر شهردار چگونه بوده است؟

هاشمی: از انتخاب شهردار حدود دو سال گذشته است. در آن مقطع زمانی اعضای شورای شهر ملایر از کسانی که به عنوان کاندیدا برای شهرداری در صحن شورا حضور یافتند برنامه دریافت می‌کرد و برنامه‌ها به‌دقت توسط اعضای شورا مطالعه و بررسی می‌شد، بالای ۲۰نفر آمدند و برنامه مدون ارائه کردند. جلسات زیادی برای انتخاب شهردار برگزار شد و هرچند در این میان با چالش‌هایی مواجه بودیم و برخی آیتم‌ها و برنامه‌ها در ذهنمان بود نهایتا ما به این انتخاب برای شهری که نهمین شهر پرجمعیت ایران بعد از کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها است رسیدیم. به طبع شرایط ویژه‌ای بود ما به دنبال یک شهردار قوی بودیم با توجه به سابقه آقای امامی ابتدا وی را انتخاب کردیم اما بااینکه در صحن شورا حضور یافت و برنامه‌های خود را ارائه کرد بعد از مدتی به دلایل شخصی خودش انصراف داد و از بین گزینه‌هایی که برنامه ارائه کرده بودند به مهندس بابائی رسیدیم.

پس از گذشت حدود دو سال از انتخاب شهردار اگر بخواهیم بر اساس برنامه و اهدافی که به ما ارائه داد و درمورد اینکه آیا برنامه ۵ ساله‌اش را اجرا کرده است یا نه نظر بدهیم به نظر من این‌گونه نیست، جوابم نه است و من می‌گویم مهندس بابایی ۶۰ درصد برنامه‌اش را هم نتوانسته اجرایی کند. هر انسانی یک سری مؤلفه‌های مثبت و منفی دارد و این حس مدیریت در برخی از انسان‌ها به‌صورت ذاتی نهادینه‌شده است. اگر بخواهم به مهندس بابایی نمره بدهم یا ارزیابی برای وی داشته باشیم باید به این نکته اشاره کرد که هدف ما ابتدا یک سری از کارها بود که انجام‌شده است، اما انتظارمان بیشتر از این‌ها بود، چراکه وی از بدنه شهرداری بوده و با چالش‌ها، مشکلات و برنامه‌های شهرداری آشنایی داشت و نکات مثبت را خوب می‌دانست و انتظار داشتیم که تیم مدیریتی آقای بابائی بهتر از این‌ها عمل کند. من انتظار ظرفیت بیشتری از وی داشتم که بهتر عمل کند اما الان بیشتر از ۶۰ تا ۷۰ درصد از شهردار راضی نیستم.

شهردار سابق(آقای رضایی) خودش نخواست ادامه دهد و یا اینکه شورای شهر موافق ادامه کار وی نبود؟ 

هاشمی: شهردار سابق خودش تمایل نداشت ادامه دهد و درخواستی هم برای ارائه برنامه به شورا نداشت و اگر بخواهم صادقانه بگویم، البته شورا هم تمایلی به ادامه کار با وی نداشت.

 با این نظریه که شهردار از بدنه شهرداری باشد موافقید؟ 
هاشمی:
 نه من با اینکه شهردار باید از بدنه شهرداری باشد، موافق نیستم، اما معتقدم کسانی که با امور و فنون شهرداری آشنایی بیشتری داشته باشند باید انتخاب می‌شدند و احساس کردیم که مهندس بابایی به این علوم و فنون آشنایی لازم را دارد.

در زمان انتخاب شهردار بعد از آقای امامی، آقای فارسی انتخاب شدند که وی هم انصراف داد و این انتخاب‌ها و انصراف‌ها شاید لطمه‌ای به جایگاه شورا در آغاز کار خود زد، علت اصلی این امر چه بود؟

هاشمی: آقای فارسی دست خودش بود که انصراف داد و شاید اگر آن روز به شورا می‌آمد به‌احتمال ۸۰ درصد رأی می‌آورد، به دلیل اینکه خودش انصراف داد و ما در جریان نیستیم که علت چه بود.

شورای شهر یک نهاد مستقل است که اعضای آن بارأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود، چه در آن زمان و چه اکنون شنیده‌هایی هست که برخی جایگاه‌ها مثل نمایندگان مجلس یا از استانداری در کار شورا دخالت می‌کنند و در انتخاب شهردار نیز این اتفاق افتاد. این شنیده‌ها تا چه حد صحت دارد ؟

هاشمی: اگر بخواهم صادقانه بگویم در این دوره در انتخاب شهردار هیچ فشاری نبود، شاید راهنمایی بود، اما اینکه بخواهند بگویند فلان شخص انتخاب شود اصلاً این‌گونه نبود و خود شورا بدون هیچ فشار سیاسی شهردار را انتخاب کرد و شورا کاملاً مستقل عمل کرد.

 شما در کارها و اقدامات ورزشی دارای سابقه هستید و به ورزش علاقه‌مندید، این مسئله تا چه اندازه در شورا اثرگذار بوده است؟

هاشمی: من از دوران دانش‌آموزی والیبال بازی کردم و قهرمانی‌های متعددی داشتم در دوران دانشجویی هم با تیم تربیت‌معلم قم دو سال عنوان قهرمانی مسابقات تربیت‌معلم کشور را کسب کردیم. به رشته کوهنوردی هم علاقه‌مند بوده و چندین مورد صعود موفق به قله‌های بالای ۵ هزار متر داشته‌ام و همین امر باعث شد رئیس کمیسیون ورزشی شورا باشم.

با توجه به حال این روزهای ورزش، کمیسیون ورزشی شورا تا چه اندازه توانسته به ورزشکاران شهر کمک کند؟
خوشبختانه شهردار ملایر با دو مقوله خیلی همراه هست؛ یکی مقوله فرهنگی و دیگری مقوله ورزش است. شورای شهر تا آنجا که توان داشته در این مدت به ورزش همگانی توجه کرده و آن را حمایت می‌کند و در این دو سال چندین همایش ورزش همگانی برگزار شد و در پاییز سال گذشته ملایر میزبان ورزشکاران همگانی استان بود که شهرداری هزینه‌های لازم را متقبل شد.

به همت شهرداری در پارک‌ها و بلوارها وسایل ورزشی نصب‌شده است و آن‌هایی که نیاز به تعمیر داشته تعمیر و بازسازی‌شدند و تا آنجا که می‌توانستیم از ورزش همگانی حمایت کردیم. به‌صورت تخصصی نیز تا جایی که در توان شورا بوده کمک‌هایی انجام‌شده که ازجمله آن می‌توان کمک یک‌میلیون تومانی به رشته والیبال، کمک به فوتبال در شاخه‌های مختلف ازجمله کمک به هیئت فوتبال در حدود ۲ میلیون تومان، تجلیل از پیشکسوتان و صرف هزینه ۲ میلیون تومانی، کمک به ورزش جودو در حدود یک‌میلیون تومان و بسیاری موارد دیگر و تا جایی که در توان شورا بود هرکدام از دوستانی که مسابقات درون استانی و یا برون‌استانی و حتی خارج از کشور داشتند کمک‌های مالی به آن‌ها شد.

 شهرداری باشگاه ورزشی هم دارد؟

هاشمی: خیر، ندارد، فقط یک بخش ورزشی مخصوص آتش‌نشانی دارد ولی طی این مدت مسابقات مختلف ورزشی در شهرداری برگزارشده است.

 یکی از بحث‌هایی که در دور قبلی شورا توجه زیادی به آن شد بحث جذب سرمایه‌گذار برای شهر ملایر بود، در این دوره بحث جذب سرمایه‌گذار تا چه میزان پیگیری شده است؟

هاشمی: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه افراد سرمایه‌گذار به دنبال حضور در شهرهایی هستند که اطمینان به بازگشت سرمایه خود داشته باشند، زیاد روی این مسئله کارنکرده‌ایم، اما به‌گونه‌ای نبوده که آن را رها کنیم و به‌طور مثال جلساتی با سرمایه‌گذاران برای ساخت شهرک سینمایی کوروش تشکیل شد و در این زمینه ما با شهر شیراز و اصفهان رقابت کردیم، ما چند زمین را برای سرمایه‌گذار در نظر گرفتیم و به آن‌ها معرفی کردیم که شاید بتوان با ساخت این فیلم در ملایر در آینده به مرکزی برای ساخت فیلم‌های تاریخی تبدیل شویم، برآوردهایی نیز انجام شد که برای ساخت این شهرک بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه لازم بود اما سرمایه‌گذاران عقیده داشتند که ملایر قابلیت این را ندارد که سرمایه‌شان را بازگرداند. یک نمونه دیگر نیز ساخت یک مجتمع تجاری عظیم در پارکینگ راستان بود که یک رستورانِ گردان در طبقه آخر آن ساخته شود که این طرح نیز به نتیجه نرسید.

یک مورد دیگر برگزاری جلساتی با نمایندگانی از کشورهای چین و ایتالیا برای ساخت شهربازی سرپوشیده یا روباز در ملایر به‌صورت تهاتری بود که ما زمین را در اختیار آنان گذاشته و آن‌ها پس از ساخت ۱۰ سال از آن استفاده کرده و سپس در اختیار شهرداری قرار دهند که متأسفانه این طرح نیز به دلیل عدم اطمینان به بازگشت سرمایه لغو شد.

 الآن خیلی از املاک و مجتمع‌های تجاری در اختیار شهرداری هست که ساخته‌شده و قابل بهره‌برداری بوده اما با کج‌سلیقگی‌هایی ساخته‌شده و آن‌گونه که باید و شاید قابل بهره‌برداری نیست برای این مسئله آیا تدابیری در شورا دارید؟

هاشمی: استفاده از عبارت “رهاشده” بی‌انصافی است، این ساختمان‌ها بعضاً با مشکلاتی همراه بوده‌اند به‌طور مثال ساختمان پلاک ۱۷ که قرار بود شهرداری ملایر به آنجا منتقل شود، سند نداشت و راه و شهرسازی به عنوان معارض حتی حکم تخریب گرفته بود و لودر بالای سر ساختمان آورد و یا درمورد ساختمان امامقلی‌وند مشکلاتی با مالک وجود دارد، ساختمان کوروش خیابان شهید رجایی در سیستم گاز و پیمانکار مشکل پیش‌آمده است و این مشکلات بعضاً باعث شده که استفاده‌هایی از آن‌ها نشود.

یکی دیگر از این بناها هتل پارک است که چندین سال بدون هیچ برنامه‌ای باقی‌مانده بود که بالاخره امسال دوطبقه از آن تخریب شد و قرار شد در آنجا فرهنگ‌سرا احداث شود. ما در شورا بیکار نماندیم و نظر شورا بر این بود که ملک‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره‌مانده که در حال فرسوده‌شدن است را راه‌اندازی کنیم و این اصلاً مهم نیست که در چه دوره‌ای آغازشده و به اسم چه کسی تمام می‌شود بلکه برای ما مهمتر از هرچیز منفعت شهر و مردم شهر و از بین نرفتن بیت‌المال است.

 به هتل پارک اشاره کردید، صحبت‌های مختلفی درباره آن شنیده می‌شود، نهایتا به تصمیم قطعی رسیده‌اید؟

هاشمی: قرار است این مکان به فرهنگسرا تبدیل شود، مسئله دیگری مطرح بود که به شهربازی تبدیل شود اما سازه به شکلی است که نمی‌توان در آن شهربازی احداث کرد چراکه از قبل برای کار دیگری طراحی‌شده است.

 صحبت‌ها و شایعه‌هایی درباره پل تقاطع غیر هم‌سطح شده که عرشه آن شکم انداخته و احتمال شکسته‌شدن وجود دارد این مسئله تا چه حد صحت دارد؟

هاشمی: این مسئله فقط در حد شنیده‌ها است، تقاطع غیر هم‌سطح یک پروژه مهم بوده که بر اساس یک طرح اجرایی شده است که حتماً مهندس ناظر و مهندس مجری داشته و مهندسانی از قرارگاه قائم آن را طراحی و اجرا کرده اند، اما پل به طور کامل اجرانشده است. این پروژه هم زیرگذر و هم روگذر داشته و با توجه به اینکه بودجه نبوده زیرگذر اجرایی نشده و چون زیرگذر اجرایی نشده از معایب آن ستونی است که در وسط خیابان مانده است. به نظرم مسئله شکستگی و شکم انداختن به‌هیچ‌وجه امکان ندارد.

 یکی از اقدامات مؤثر و عقلایی و فرهنگی شورای شهر در دوره گذشته واگذاری ۸ واحد به رسانه‌ها شامل نشریات محلی و خبرگزاری‌ها و نمایندگی خانه مطبوعات استان بود ،الآن صحبت‌هایی مطرح می‌شود که این مکان بدون مجوز واگذارشده و مجوز شورای جدید و گذشته را ندارد، شما این مطالب را تائید می‌کنید؟

هاشمی: خیر، مجوز حتماً گرفته‌شده است، نگاه ما این بود که در این ساختمان راکد مانده اهالی مطبوعات و فرهنگ جمع شوند و هم باعث رفت‌وآمد شود هم خدماتی به شهر و مردم ارائه شود و مردم اطلاعاتشان به‌روز شود، واگذاری این واحدها در این دوره با مجوز شورا و کاملا قانونی بوده است، شورای قبل را نمی‌دانم ولی در این دوره گرفته‌شده است و در دوره قبل هم حتماً مجوز گرفته‌شده است.

مسئله دیگری که امروز در شهر مطرح بوده بحث پارکینگ‌های خودگردان است، آیا با آن‌ها مقابله نمی‌شود و می‌شود هر کس یک ملک مسکونی را تخریب و تبدیل به پارکینگ کند؟

هاشمی: پارکینگ‌های این شکلی زمین‌های مسطحی هستند که اگر خالی بماند بیشتر برای مردم مضر هستند به این خاطر است که به آن‌ها کاری نداریم، این پارکینگ‌ها ایجادشده‌اند و ازیک‌طرف یک رفاه نسبی و از طرف دیگر برای مردم امنیت نیز ایجاد کرده است. با توجه به اینکه پارکینگ راستان و شهدا برای شهر کافی نیست و پارکینگ خیابان شهید مصطفی خمینی راه‌اندازی نشده است این پارکینگ‌ها می‌توانند مؤثر باشند.

نقاط ضعف و قوت شهرداری را در چه می‌بینید؟

هاشمی: ازجمله نقاط قوت شهرداری این دوره ارائه سری برنامه‌ها و حرکت بر اساس آن، مشخص شدن تعداد کارگران واحد تنظیف و ارائه آمار آن بصورت ماهانه به شورا، بیرون رفتن تمام ماشین‌های شهرداری از قسمت‌های خصوصی و پلاک و آرم‌گذاری همه به تصمیم و دستور شورا، صدور فیش حقوقی برای تمام کارگران شهرداری و شفاف‌سازی حقوق آنان بوده است. کارهایی که در شهرداری انجام می‌شود طبق روال قانونی است نه رابطه‌ای و هر کس که می‌خواهد نمی‌تواند قانون را دور بزند، جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حد توان گرفته‌شده است، در فضای سبز چند پارک احداث کرده‌ایم. برای مینی‌‎ورد بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که دیده نشده و در حال حاضر ۱۴ پروژه در پارک صلح ملل در دست اجرا است.

 برای تکمیل پروژه مینی‌ورد چه میزان اعتبار لازم است وایا این طرح توجیه اقتصادی دارد؟

هاشمی: حدود ۱۰۰میلیارد تومان دیگر نیاز است واین طرح برای صنعت گردشگری ملایر بسیار مفید است، نظرمان این است که جشنواره مبل در پارک صلح ملل و مینی‌ورد برگزار شود، اگر این پروژه راه‌اندازی شود شخصی که می‌خواهد به ملایر بیاید حتی برای خرید یک‌بار مسیرش به این پارک می‌خورد و این مسئله یعنی یک روز به صنعت گردشگری اضافه می‌شود و یک روز به اقتصاد شهر کمک کردیم. با توجه به اینکه ملایر شهر جهانی انگور است و به دنبال جهانی‌کردن مبل‌ومنبت خود است ما گردشگران صنعتی داریم و به خاطر صنعتمان این‌گونه فضاها می‌تواند به نگه‌داشتن بیشتر توریست در شهر کمک کند.

 وضعیت آب‌نمای دریاچه پارک صلح ملل به کجا رسید؟

هاشمی: این پروژه از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار شده بود، اما به دلایلی به فراموشی سپرده‌شده و فقط یک سازه سنگین از آن به جا مانده است.

شما از معدود مسئولان شهرستان بوده که به‌صورت مستقیم حاضر به پاسخگویی به مردم در فضای مجازی هستید، روزانه چه میزان در فضای مجازی وقت می‌گذارید؟

هاشمی: الآن فرصتم کم شده شب‌ها طی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت یک نگاهی می‌اندازم که خواسته‌های مردم در این فضا از من چیست و مطالب بیهوده را نگاه نمی‌کنم و خواسته‌های مردم را اگر بشود واقعی و یا در فضای مجازی پاسخ می‌دهم.

 چه پیشنهادی به مسئولین درباره استفاده از این فضا دارید؟

هاشمی: فضای مجازی چندین سال است که باب شده و بسیاری از مسائل به‌روز و لحظه‌ای وجود دارد که در آن قابل طرح است، از فنّاوری نمی‌شود فرار کرد و بهتر است که ما هم واردشده و به‌روز شویم و استفاده مثبت داشته باشیم، به نظر من شبکه‌های اجتماعی شکل‌گرفته در فضای مجازی اهرم بازدارنده مردم برای مسئولین هستند.

 چه قدر اهل مطالعه هستید؟ آخرین کتابی که خوانده‌اید چه بوده است؟

هاشمی: فرصت مطالعه‌ام بسیار کم شده و آخرین کتابی که مطالعه کرده‌ام “صد راهکار برای سعادت انسان‌ها” بوده است که در بعد روانشناسی و جامعه‌شناسی است.

 موضوع خیابان خیام به کجا رسید آیا این خیابان دوطرفه می‌شود؟ یا اینکه قرار است سنگ‌فرش شود و یا برنامه دیگری برای آن دارید؟

هاشمی: بحث دوطرفه شدن خیابان خیام در کمیسیون ترافیک شورای شهر تصویب شد و در شورای ترافیک شهرستان مطرح است. چگونگی اجرایی شدن و اینکه در چه ساعاتی دوطرفه باشد و در چه ساعاتی یک‌طرفه باشد، بحث‌هایی بود که درمورد آن تبادل‌نظر شد و متأسفانه دوطرفه شدن آن با کارشکنی پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه شده که برای راحتی خودش مخالف این امر بود. با یک‌طرفه کردن خیابان خیام مردم را به کوچه شهید شیرزادی هدایت کردیم که حتی پیاده‌رو هم ندارد و عابرین پیاده در آن کوچه امنیت ندارند.

اگر هدفمان خدمت به خلق باشد نه آسایش خودمان بحثش خیلی متفاوت است، پلیس برای اینکه ترافیک روان شود خیابان را می‌بندد، اولین چیزی که راننده با آن مواجه می‌شود این است که از بعد روانی به هم می‌ریزد، برای رفت‌وبرگشت کلی بنزین مصرف می‌شود و پلیس به خاطر یک سری راحتی و آسایش خود و کارکنانش نتیجه گرفته که خیابان یک‌طرفه باشد.

 یعنی شهرداری و شورای شهر موافق دوطرفه شدن خیابان خیام هستند؟

هاشمی: بله، اما تصمیم‌گیری با شورای ترافیک شهرستان است. در شورای ترافیک شهرستان یک سری ادارات و ارگان‌ها نیز عضو هستند و از شورای شهر یک نفر که آقای زهره‌وند است و از شورای شهرستان هم من عضو و عملاً از شورای شهر یک نماینده در این جلسه حضور دارد. این شورا یک یا دو رأی دارد و تمام خواسته‌های شورای شهر را نمی‌توانیم اجرایی کنیم.

 وضعیت تالار دریاچه کوثر به کجا رسید؟

هاشمی: فاضلاب این تالار مشکل داشت و در درون دریاچه ریخته می‌شد به همین دلیل مدتی تعطیل بود، با پیگیری‌های انجام‌شده فاضلاب تالار اصلاح‌شده و به فاضلاب شهری متصل شد و به زودی این تالار با مناقصه واگذار می‌شود.

 خودروهایی که متعلق به شهرداری ملایر هستند چگونه در اختیار استانداری همدان قرار گرفته است؟

هاشمی: ازآنجایی‌که در زمان ما نبوده نمی‌دانم واگذاری خودروهای شهرداری به استانداری همدان بر چه اساسی بوده و این واگذاری وجهه قانونی دارد یا خیر؟ فقط می‌دانم مالکیت آن‌ها با شهرداری ملایر است.

 مسئله‌ای که بارها مورد سؤال واقع‌شده این است که چرا شهرداری فضاهایی که می‌تواند در تبلیغات مؤثر باشد؛  در طول سال خالی مانده و عایدی برای شهرداری ندارد ؟

هاشمی: واقعاً بدون اغراق می‌گویم که حداقل دو کار مثبت با واگذاری ایستگاه‌های اتوبوس به سازمان تبلیغات نشریه طلیعه امید انجام شد، یکی اینکه نمای زیبایی به مبلمان شهری بخشید و دیگر ساماندهی این فضاها بود. با توجه به اینکه ایستگاه‌های اتوبوس وضعیت خوبی نداشتند و کسی که می‌خواست روی آن‌ها بنشیند رغبتی نمی‌کرد، اما اکنون به‌راحتی مردم برای انتظار در آنجا منتظر می‌مانند و استراحتی هم می‌کنند به نظرم هم منبع درآمدی برای شهرداری شده و هم هزینه حفظ و نگهداری ایستگاه‌ها از دوش شهرداری برداشته‌شده و واگذاری این‌گونه فضاها می‌تواند به درآمد پایدار شهرداری‌ها کمک کرده و لازم است درخصوص واگذاری سایر فضاهای تبلیغاتی به بخش خصوصی تدابیری اندیشیده شود.

چرا شهرداری کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار خرد می‌آیند را هم فراری می‌دهد؟

هاشمی: متأسفانه نگاه شهرداری، نگاه بنگاه‌داری است.

عصر همدان: یک عضو شورا ماهیانه چقدر حقوق دریافت می‌کند؟

هاشمی: اعضای شورای شهر حق جلسه‌ای حقوق دریافت می‌کنند. اگر ۶۰ ساعت حق جلسه کامل پر شود مجموعاً ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود که ۳۰۰ هزار تومان هم مالیات از آن کم می‌شود ولی به‌طور میانگین دو میلیون تومان دریافتی اعضای شوراست چون معمولا ۶۰ ساعت تکمیل نمی‌شود.

 از فیش حقوق شهردار و معاونین آن اطلاعی دارید؟

هاشمی: بله اطلاع دارم، حقوق آن‌ها با توجه به حق عمران، حق مأموریت، ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ و… متفاوت است و ماهیانه بین چهار تا پنج میلیون تومان است.

 چه انتقادی از رسانه‌های ملایر دارید؟

هاشمی: مردم ملایر خیلی کم روزنامه می‌خوانند و روزنامه‌ها یا رسانه‌های ما نتوانسته‌اند با تیترهای خود مخاطب را جذب کنند و این مشکل اصلی آنان است. رسانه‌ها و نشریات شهرستان نتوانسته‌اند مردم ملایر را جذب کنند، چرا اعضای شورا نباید دنبال آوای ملایر یا طلیعه امید و غیره باشند و شاید دلیل آن این باشد که این نشریات آنگونه که باید جذابیت و محتوای لازم را نداشته که مخاطبان را جذب کنند.

 سخن آخر…
با تشکر از دعوت شما در آخر مصاحبه به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری در آینده اشاره می‌کنم که امید است بتوانیم برای رفاه بیشتر مردم آن‌ها را اجرایی کنیم. نظر شورا بر این است که در میدان آیت‌الله احمدی(تعاون سابق) زیرگذر اجرا کند، هرچند که معارضات زیادی ازجمله عبور فیبر نوری، کانال فاضلاب شهری، خط لوله گاز و شبکه برق دارد اما هدفمان این است که طی این دو سال این پروژه اجرایی شود که هم منظر و نمای شهری به هم نخورد و هم به ترافیک شهر کمک کنیم. برنامه‌های دیگر شورا تکمیل رستوران‌های نیمه‌کاره در بام ملایر، جاده سلامت و مینی‌ورد، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های یادشده، حفظ خانه منصوری به‌عنوان میراثی ماندگار برای شهر علی‌رغم اینکه بین ۱۵ ورثه است و اقدامات و توافقاتی صورت گرفته است، تکمیل ۱۴ پروژه فعال در مجموعه مینی‌ورد تا پایان سال ۹۸، تکمیل پروژه‌های احداث بلوار جنب استخر سیفیه، پارکینگ طبقانی خیابان شهید مصطفی خمینی، بازار میوه و تره‌بار ۱۵ خرداد، ساختمان پلاک ۱۷، پروژه مجتمع تجاری جنب شهرداری، ساخت فرهنگسرا در پارک سیفیه و ایجاد فضای سبز در بلوار کریم‌خان و خیابان خبرنگار، ساخت پارک مسکن مهر، نورپردازی برای پل میدان انقلاب، ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی و ساختمان مدیریت بحران آتش‌نشانی در میدان استاندارد ازجمله پروژه‌های مهم شورا و شهرداری است.

محمد گلمحمدی

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

باسلام وخداقوت به شما سردبیرومدیرمسئول وهمه خبرنگاران پرتلاش پایگاه خبری ملایریها..اولا مامردم ملایر از پایگاه خبری ملایریها انتظارات بیشتری داریم تا مسائل ومشگلات شهر وقولها ووعده هایی که اعضای شورای شهر دادن را باجدیت پیگیری ومنتشرکنید مثل صدای نهاوند مثل روزهای بروجردکه کوچکترین انتقاد مردم ومشگلات شهرشون را منتشر میکنن..دوما عرض بنده با جناب هاشمی هست جناب هاشمی مگرشما بارای همین مردم نرفتید شورا مگرقسم نخوردید از حق وحقوق مردم دفاع میکنید وکوتاه نمی آئیدپس حالا که خودتون هم میدونید شهردار مدیر توانمندی نیست ونتونسته هیچ کاری انجام بده پس چرا برکنارش نمیکنید تا یک شهرداری قوی وتوانمند بیاد سرکار که درحدنام شهرجهانی انگوروپایتخت مبل ومنبت ایران باشه دوسال که بیهوده رفت اگر خواهان ماندن در شورای بعدی هستید باید تغییرات اساسی در شهرداری ایجاد کنید والا مردم در انتخابات آینده صدرصد ازشماسلب اعتماد خواهند کرد.جناب هاشمی مردم درانتخابات شوراها عملکرد شهرداری وخودشهردار رادرنظر میگیرن ورای مجدد میدن ملایر با توجه به وسعت وجمعیت شرایط داشتن دومنطقه شهرداری را داراست ولی جناب شهردار بجای اینکه پیگیر ایجاد مناطق ونواحی جدید باشن تا مردم باسهولت کارشون بهتر پیش بره وجهت رفاه حال بیشترمردم.امدن مناطق شهرداری که8سال فعالیت داشت را حذف کرد این یعنی ناتوانی وضعف مدیری که بجای اینکه شهرملایر را روبه جلو حرکت بده به عقب رفته .باتشکر از پایگاه خبری وزین ملایریها ..

دیدگاه شما

آخرین اخبار