نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. مرداد 1398 - 13:44   |   کد مطلب: 27271
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: تأمین ایمنی تنها با استفاده از ابزارها و تابلوها ممکن نیست و باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد و استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مصطفی پناهنده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر در اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان استفاده از فناوری‌های نوین را یکی دیگر از راه‌های ایجاد ایمنی در محورهای مواصلاتی عنوان کرد و گفت: تأمین ایمنی تنها با استفاده از ابزارها و تابلوها ممکن نیست و باید از فناوری‌های نوین همچون دوربین‌های ثبت سرعت، دستگاه‌های توزین در حال حرکت و دستگاه‌های تردد شمار استفاده کرد.

وی افزود: استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به افزایش ایمنی کمک کند و تهیه این دستگاه‌های نوین نیازمند اعتبارات سنگینی است و در همین راستا اقدامات خوبی در استان انجام‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی را یکی از اصل‌های مهم در ایمنی محورها عنوان کرد و گفت: فرهنگ ترافیک از مباحث مهمی است که می‌تواند به مردم خوشبختی وزندگی دهد و اصحاب قلم نقشی مهم در آموزش این فرهنگ دارند.

وی گفت: اصلی‌ترین عامل کشته شدن در تصادفات واژگونی است و استان همدان بیشترین آمار واژگونی را دارد و که عمده دلیل آن سرعت غیرمجاز است.

پناهنده حرکت با سرعت مطمئنه را ضامن جان راننده‌ها دانست و بیان کرد: دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌ها هم سرعت لحظه‌ای و هم سرعت متوسط یک وسیله نقلیه را محاسبه می‌کنند در صورت تجاوز از سرعت مجاز محور برای راننده جریمه ثبت می‌شود.

وی راه‌های مواصلاتی را یکی از سرمایه‌های مهم ملی دانست و بیان کرد: راه‌های مواصلاتی زیرساخت اقتصاد کشور هستند و راه خوب می‌تواند باعث شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: از راننده‌ها وسیله‌های نقلیه باری درخواست می‌شود که با بار غیرمجاز و سنگین در محورها تردد نکنند چراکه یکی از علت‌های اصلی خرابی راه های مواصلاتی تردد ماشین‌آلات با بارهای فوق سنگین است.

وی با اشاره به مشکلات آسفالت محور ملایر-اراک بیان کرد: اجرای روکش این محور از اولویت‌های ما بوده و با توجه به طول این مسیر هزینه بالایی برای انجام کامل پروژه نیاز است.

پناهنده گفت: آسفالت ۱۵ کیلومتر از این مسیر کاملاً از بین رفته است که باید مجدداً ترمیم شود و فقط برای این ۱۵ کیلومتر نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تأکید کرد: اصلاح این مسیر از اولویت‌ها بوده و در دستور کار قرار دارد و یکی از مشکلات این بوده که تأمین اعتبارات زیاد سخت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان کار جهادی را سرلوحه اقدامات در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و بیان کرد: مسیر ملایر به توره ۴۵ کیلومتر است که بیشتر آسفالت این مسیر نیازمند اصلاح است.

وی افزایش ایمنی در محور ملایر را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: با افزایش ایمنی می‌توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

پناهنده خط‌کشی، استفاده از فناوری‌های نوین، اصلاح راه‌ها و روشنایی را از موارد مهم در ایمنی‌ها برشمرد و بیان کرد: در راستای ایمنی سازی جاده‌ها خط‌کشی محور ملایر همدان در دست اجرا است.

وی افزود: ایجاد روشنایی در منطقه پیرمشان نیز از اولویت‌های مهم در ایمنی سازی محور ملایر به همدان است و این پروژه با قید فوریت در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان خبرنگاران را از ارکان اصلی اثرگذار در جامعه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران رسالت مهمی بر دش داشته و می‌توانند امید را به جامعه القا کنند.

وی با اشاره به اقدامات خبرنگاران ملایر در انعکاس اخبار مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان گفت: انعکاس اخبار شما در سطح استان مثال‌زدنی است و فعالیت‌های این اداره به نحو احسن اطلاع‌رسانی می‌شود.

پناهنده اقدامات اداره با نرد را به لحظه دانست و بیان کرد: اقدامات این اداره از همان روز برای مردم ملموس و اثرگذار است که از نمونه آن می‌توان به روکش آسفالت و یا خط‌کشی محورهای مواصلاتی اشاره کرد.

وی گفت: ما از انتقاد استقبال کرده و اصلاً نارت نمی‌شویم و باید مشکلاتی که وجود دارد با نگاه اصلاح اطلاع‌رسانی شود.

وی به تخصیص یک بیل مکانیکی به استان همدان اشاره کرد و گفت: بیل مکانیکی یکی از نیازهای استان بود که با پیگیری‌ها انجام‌شده یک دستگاه به استان اختصاص یافت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار