نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مرداد 1398 - 12:51   |   کد مطلب: 27214
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد:
انتقام جویی در اینستاگرام با انتشار مطالب کذب
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ضمن تاکید بر این موضوع که شبکه های اجتماعی مکانی برای انتقام گیری نیست به شهروندان هشدار داد : اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی منتشر نکنند.
اینستاگرام

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ محمد باقر سلگی فرمانده انتظامی شهرستان ملایر  در تشریح این خبر گفت: درپی شکایت یک خانم ملایری مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی همراه با مطالب غیر واقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم یکی از بستگان شاکی می‌باشد که با توجه به اختلافات قبلی، با بدست آوردن عکس‌های خصوصی و شخصی این خانم، با ایجاد صفحه جعلی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار تصاویر و مطالب کذب علیه وی نموده است.

سرهنگ محمد باقر سلگی گفت: متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌نمود که پس از مواجهه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، در نهایت به بزه انتسابی معترف شد که به دلیل اختلافات خانوادگی با شاکی اقدام به انتشار تصاویر وی نموده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از تحویل متهم به مراجع قضایی جهت تکمیل مراحل قانونی پرونده اش خبر داد و گفت : فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی در کنار تمامی محاسنی که دارند می‌توانند بستری برای ارتکاب جرم برای افراد سود جو باشند که با استفاده از هویت‌های جعلی اقدام به انجام اعمال مجرمانه می نمایند، در این ‌بین شهروندان دقت داشته باشند که اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر نکنند و حتی آنها را در اختیار دوستان و نزدیکان خود قرار ندهند.

سرهنگ سلگی در پایان گفت: همچنین کاربران درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار