نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مرداد 1398 - 12:03   |   کد مطلب: 27205
تقاضای نمایندگان مردم ملایر:
زمینه‌های صادرات مبل ملایر فراهم شود
نماینده های مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی زمینه سازی برای صادرات و در نظر گرفتن مشوق های صادرات، کمک به پیدا کردن بازارهای خارج از کشور را از نیازهای روز مبل ملایر دانستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر با اشاره به ویژگی‌های شهرستان ملایر اظهار داشت: مبل و منبت ملایر حاصل تلاش نیاکان ما در حوزه منبت است و این همت و تلاش و اراده هنرمندان ملایری بود که باعث شد در بین صدها شهر ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شود.

وی گفت: به همت باغداران در تاکستان‌ها با خوشه‌های زرین نام ملایر در جهان ثبت شد و ملایر گوی سبقت را از سایر رقبا ربود و انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین اثر در فائو ثبت شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی وقف، خیرین سلامت و خیرین مدرسه‌ساز را از دیگر افتخارات مردم ملایر دانست و گفت: امروز اسم ملایر در بحث هنر، فرهنگ، صنایع‌دستی، باغداری و کشاورزی شهره خاص و عام شده است.

وی با اشاره به روند ثبت ملی منبت ملایر عنوان کرد: ما هنوز ابتدای راه هستیم با تلاش‌های شهر ملی منبت ثبت شد و باید شاخص‌های شهر ملی را ارتقا دهیم و ملایر را به شهر جهانی تبدیل کنیم.

کاظمی جهانی شدن منبت ملایر را نیازمند عزم مردمی و دوتی دانست و بیان کرد: بخشی از این امر مهم را هنرمندان و صنعتگران عهده‌دار شده و بخشی را نیز دولتی‌ها باید انجام دهند.

وی گفت: برای فراوری و واردات چوب که در واقع مواد اولیه این صنعت است نیازمند کمک دولت‌مردان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی زمینه سازی برای صادرات و مشوق صادرات، کمک به پیدا کردن بازارهای خارج از کشور را از دیگر مواردی دانست که نیازمند کمک دولت است .

وی افزود: در بحث احداث کارخانه‌های پارچه و فرآوری چوب نیز می‌توانیم اثرگذار بوده که این امر نیز نیازمند کمک است.

کاظمی تاکید کرد: هنرمندان و صنعتگران عرصه مبل هم در بحث خلاقیت و پیشبرد این هنر و صنعت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه ،دیگر نماینده شهرستان ملایر نیز در این آیین جذب سرمایه‌گذار در حوزه منبت را یکی از الزامات دانست و بیان کرد: رنگ، پارچه، چوب، هتلداری و فرآورده‌های مبل از جمله زمینه‌های نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی بحث صادرات را یکی درگیر از نیازهای مبل ملایر عنوان کرد و گفت: باید زمینه‌های صادرات را فراهم کنیم و همسایه‌های غربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای صادرات هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه تولیدات ملایر اکنون مصرف داخلی بوده و ایجاد زمینه صادرات علاوه بر توسعه صادرات غیر نفتی باعث ارزآوری در کشور می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به بیمه منبت‌کاران تاکید کرد و گفت: قانون حمایت از صنعتگران و صاحبان حرف در مجلس تصویب د و دولت ملزم است منبت‌کاران را بیمه کند.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان این عرصه بیمه نیستند و مسئولین این مسئله را از افراد بالادستی مطالبه کنند و نماینده‌ها نیز در این امر همراه آنان هستند.

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: حل مشکل چوب یکی از خواست‌های اصلی منبت‌کاران ملایری است و هر چند اقداماتی در این بخش انجام‌شده اما نیازمند اقدامات بیشتر است.

وی گفت: واحدهای تجاری بلوار مبل و منبت شهید مطهری در بحث پذیره‌های اوقاف مشکات داشتند با رایزنی‌های انجام‌شده این مشکل حل و مجوز آن صادرشده و نمایشگاه داران می‌توانند ۳۰ درصد پذیره‌ها را نقدی پرداخت کنند و ۷۰ درصد باقیمانده را تقسیط دو ساله کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار