نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مرداد 1398 - 9:18   |   کد مطلب: 27202
استاندار همدان گفت: در پایان شهریور نماینده‌ ثبت جهانی برای بررسی آخرین وضعیت شهرستان در خوشه منبت به ملایر سفر می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید شاهرخی شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر اظهار داشت: ۱۵ نوع صنایع‌دستی مهم در ملایر داریم که هر کدام بی‌بدیل و قابل‌عرضه هستند که منبت یکی از آن‌هاست که بیش از ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند.

وی به وضعیت روند جهانی شدن منبت ملایر اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه‌ای که به همراه نمایندگان با معاون رئیس‌جمهور و رئیس میراث فرهنگی داشتیم به جمع‌بندی و توافق رسیدیم که تا شهریورماه اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات جهانی شدن منبت ملایر را در شهرستان و استان انجام داده و در پایان شهریور نماینده ثبت جهانی به ملایر سفر می‌کند

استاندار همدان گفت: نباید در جهانی شدن منبت ملایر شک کرد و ایرادات جزئی که در این بخش گرفته‌شده و با همراهی همه مردم و فعالین صنعت منبت و مسئولین شهرستان و استان رفع شده و در ماه‌های آینده اعلام این رویداد جهانی را جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر ملایر اظهار داشت: ملایر یکی از نقاط تاریخی و منحصربه‌فرد در کشور و استان است که دارای ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای است.

وی ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادی را از دیگر نقاط بارز شهرستان ملایر دانست و گفت: به واسطه هنر منبت ملایر این هر ملی شده و در آستانه جهانی شدن است و امروز برای سومین سال جشنواره مبل و منبت برگزار می شود.

استاندار همدان به تدوین برنامه سند راهبردی در استان اشاره کرد و گفت: برای مدیریت استان تلاش کرده هدفمند پیش‌رویم و با توجه به داشته‌ها در استان سند راهبردی و برنامه عملیانی برای سه سال در استان تدوین شده است.

وی توجه به اشتغال و ارتقا معیشت مردم را از اصلی‌ترین اهداف در این سند عنوان کرد و گفت: در استان در سه سال آینده پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای تحقق این اهداف شده است.

وی افزود: سهم ملایر در این سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد خواهد بود که در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌شود و بایستی باعث ایجاد ۶۰ هزار شغل در کل استان و ۱۰ هزار شغل در شهرستان ملایر شود.

وی به موقعیت جغرافیایی ملایر و راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه کشاورزی انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین اثر جهانی شناخته‌شده و جهاد کشاورزی ملزم به توجه به این بخش شده است که از جمله آن اجرای طرح فراز است و هر سال در ۲۰۰ هکتار از باغ‌های ملایر اجرا شود.

شاهرخی توجه به بخش گلخانه و توسعه آن را یکی دیگر از اهداف در سند راهبردی استان عنوان کرد و گفت: سهم استان ۷۰ هکتار توسعه گل خانه است و سهم ملایر با همکاری جهاد کشاورزی در اول و دوم هر سال ۸ هکتار، و در سال سوم ۹ هکتار است تا موجب اشتغال، رونق تولید و ارتقا معیشت مردم شود.

وی توسعه صنعت و معدن را از دیگر اهداف این سند دانست و گفت: در استان ۳۰ نوع مواد معدنی استخراج می‌شود که عمدتاً به صورت خام فروش می رود و ارزش افزوده‌ای برای مردم استان ندارد و تلاش ما ایجاد ارزش افزوده در این بخش است.

استاندار همدان گفت: صنایع‌دستی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در این سند به آن توجه شده است و امشب یکی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی را جشن می‌گیریم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار