نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مرداد 1398 - 8:28   |   کد مطلب: 27200
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه شهرستان درگزین نیاز شدیدی به ایجاد ناحیه صنعتی دارد، گفت: خوشه صنعتی کشمش ملایر رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نق از تسنیم؛ محمد رضا بادامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین شهرک صنعتی همدان با عنوان شهرک بوعلی در سال 64 راه اندازی شد، اظهار داشت: امروز استان همدان دارای 30 شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و شهرک فناوری‌های برتر است.

وی از شهر جهانی لالجین یاد کرد و گفت: از زمانی که لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و سرامیک معرفی شده، استقبال خوبی از این منطقه شکل گرفته، بنابراین به منظور رونق کسب و کار در این شهر زمینی با مساحت 60 هکتار تملک شده که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم در اختیار واحدهای صنعتی این منطقه قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان از توسعه شهرک صنعتی بهاران خبر داد و اظهار داشت: شهرستان جدید "درگزین" نیز به شدت نیازمند ناحیه صنعتی است که پیگیر تملک و اجرای زیر ساخت های آن هستیم.

بادامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دو واحد صنعتی تاثیرگذار و فعال در فرسفج تویسرکان وجود دارد، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک تویسرکان تبدیل به قطب دارویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه شهرک صنعتی مبل و منبت ملایر هستیم، ابراز کرد: باید شرایطی فراهم شود که واحدهای صنعتی بتوانند محصولاتشان را در قالب نمایشگاهی ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امسال زیرساخت‌ها و عملیات اجرایی و پیمانکاری منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر آغاز شده تا در سال آینده به بهره برداری برسد.

بادامی با اشاره به اینکه در کل کشور ایجاد 4 منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شده است، تصریح کرد: یکی از این قطب ها مربوط به منطقه ویژه اقتصادی همدان است. 150 هکتار محدوده برای منطقه ویژه اقتصادی آماده سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از خوشه صنعتی مبل و منبت تویسرکان حمایت‌های زیادی داشتیم، اظهار داشت: قرار است یک ساختمان تخصصی در ناحیه اشترمل راه اندازی شود.

خریداران مبل و منبت "وام" دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با بیان اینکه جشنواره مبل و منبت ملایر در روز سه شنبه در شهرک صنعتی ملایر برگزاری می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تقاضانامه‌ای که با صندوق کار آفرینی منعقد شده مقرر شده یک وام با سود 4 درصد و سقف 15 میلیون در اختیار خریداران مبل و منبت قرار گیرد. این اقدام برای حمایت از تولیدکنندگان است.

بادامی افزود: یکی از حمایت های ما در حوزه مبل و منبت مربوط به اعزام واحدها برای خرید چوب به گرجستان بوده است. بر اساس هماهنگی با وزارتخانه این افراد اعزام شده و چوب را با قیمت کمتری خریداری می‌کنند.

خوشه صنعتی کشمش ملایر عنوان برتری را کسب کرد

وی با بیان اینکه خوشه صنعتی کشمش ملایر در کشور به عنوان خوشه برتر معرفی شده است، گفت: سالیانه 75 هزار تن کشمش در ملایر تولید میشود که 45 هزار تن از آن به 20 کشور دنیا صادر می‌شود. در سال گذشته صادرات کشمش 50 میلیون دلار ارز آوری برای استان به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار