نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. مرداد 1398 - 8:10   |   کد مطلب: 27197
نماینده ملایر گفت : اگر اقتدار دفاعی‌مان را بیش از شرایط فعلی افزایش می‌دادیم، بجای اینکه در شرایط فعلی ۱۵۰ هزار بشکه نفت بفروشیم می‌توانیم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به دنیا عرضه کنیم، ضمن اینکه قطعا درآمدزایی برای کشورمان افزایش یافته و روند بهتر از شرایط فعلی بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ احد آزادی خواه درباره تاثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرایندهای داخلی اقتصاد و بهبود روند بازار گفت: رابطه مستقیم بین اقتدار دفاعی و توسعه اقتصادی نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در کل دنیا غیرقابل انکار است.

وی افزود: در علوم انسانی و رشته‌های مربوط به آن پیوند بین رشته‌ها ناگسستنی و بر اساس تقسیم‌بندی علوم رابطه بین رشته‌ها، رابطه‌ای منطقی است و وقتی می‌گوییم اقتصاد و سیاست زیر مجموعه علوم انسانی است معنایش آن است که پیوند ناگسستنی بین او دو بخش وجود دارد.

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: اقتصاد و امنیت پایدار رابطه مستقیم دارند.

آزادیخواه تصریح کرد: ما در طول 40 سال انقلاب اسلامی به خودمان و به دنیا اثبات کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند قطب علمی، پژوهشی، اقتصادی و دفاعی منطقه باشد.

وی گفت: هر گاه توانستیم قطب منطقه بودن خودمان را به رخ جهانیان بکشانیم، در سایر موضوعات کشور هم ارتقا پیدا کردیم و به دلیل همین پیوند ناگسستنی است که بین قدرت دفاعی و قدرت اقتصادی رابطه مستقیم وجود داشته و معادلات منطقه هم به این 2 پیوند مربوط است.

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مدیر تنگه هرمز بوده و مسلط بر آب‌های جنوبی ایران است، ضمن اینکه تاثیرگذاری بسیار زیادی را بر کشورهای منطقه داشته و استراتژی‌های امنیتی و سیاسی عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، بحرین، سوریه و... مبتنی بر نوع استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد و بر همین اساس است که می‌توانیم بر اقتصاد منطقه هم تاثیرگذار باشیم.

آزادیخواه اضافه کرد:‌ اگر ما اقتدارمان را به رخ جهان بکشانیم و قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم و به جای مذاکره‌های بی‌تاثیر که نتیجه آن هم تحریم نفر اول مذاکره‌کننده کشورمان بود به تقویت قدرت دفاعی خودمان می‌پرداختیم و از مذاکره‌های توخالی و هزینه‌بر پرهیز می‌کردیم حتما به اقتدار قابل دفاع اقتصادی هم رسیده بودیم.

وی گفت: اگر اقتدار دفاعی‌مان را بیش از شرایط فعلی افزایش می‌دادیم، بجای اینکه در شرایط فعلی 150 هزار بشکه نفت بفروشیم می‌توانیم 2 میلیون و 800 هزار بشکه به دنیا عرضه کنیم، ضمن اینکه قطعا درآمدزایی برای کشورمان افزایش یافته و روند بهتر از شرایط فعلی بود.

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: اشکال اساسی آن بود که وارد مذاکره‌ای شدیم که می‌دانستیم به نتیجه نخواهد رسید.

 آزادیخواه افزود: مذاکره با اهل مذاکره که دارای اهل منطق باشد را رد نخواهیم کرد، اما وقتی می‌دانیم آمریکایی‌ها اهل مذاکره نبوده و فرزند این مذاکره هم تحریم وزیر خارجه کشورمان و فرد اول مذاکره‌کننده ایران تحریم شد، قدرت دفاعی و نظامی خود را تقویت می‌کردیم، وضعیت اقتصادی کشورمان از شرایط فعلی بسیار بسیار بهتر بود.

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار