نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. مرداد 1398 - 22:15   |   کد مطلب: 27189
فرماندار ملایر با بیان اینکه ملایر ۶۵ درصد تولید مبل و منبت کشور را به خود اختصاص داده است گفت: این امر موجب بهبود معیشت مردم و ورود گردشگر به این شهر شده است

به گزارش ملایری‌ها به نقل از شبستان، «قدرت الله ولدی» شب گذشته (پنجشنبه ۱۷ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره صنایع مبل ملایر به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی برای حمایت از صنعت مبلمان این منطقه روی داده است، گفت: حدود ۵ هزار کارگاه بزرگ و کوچک که در آنها ۹ هزار نفر منبت کار مشغولند و ۲۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

 

فرماندار ويژه ملاير در کارگروه امور اقتصادي و ستاد تسهيل شهرستان با اشاره به اینکه در پی شهرجهانی شدن منبت ملایر هستیم، گفت: مهر امسال میزبان کارشناسان شورای جهانی صنایع دستی کشور برای تحقق این موضوع هستیم.

 

وی با بیان اینکه ملایر ۶۵ درصد تولید مبل و منبت کشور را به خود اختصاص داده و موجب بهبود معیشت مردم و ورود گردشگر به این شهر شده است، گفت: در امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید برای هر خریدار مبل و منبت که به ملایر سفر می کند ۱۵ میلیون تومان وام با نرخ ۴ درصد اختصاص می یابد.

 

فرماندار ويژه ملاير در کارگروه امور اقتصادي و ستاد تسهيل شهرستان با اشاره به امضای تفاهمنامه با راه آهن نیز گفت: در تفاهم با راه آهن کشور نیز هر روز قطاری ازتهران به ملایر تردد می کند و دو قطار گردشگری نیز با ظرفیت ۲۵۰ گردشگر به این شهر رفت وآمد می کند.

 

ولدی خاطرنشان کرد: تاکنون جشنواره های مبل و منبت ملایر داخلی بوده است اما برای جهانی شدن این جشنواره ها درحال برنامه ریزی هستیم./

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار