نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. مرداد 1398 - 6:23   |   کد مطلب: 27180
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: 130 مطب و کلینیک فعال در شهرستان ملایر مکلف شدند تا یک ماه آینده با شرکت فعال در زمینه بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی قرارداد بسته و زباله های خود را به صورت بی خطر شده دفع کنند.
به گزارش ملایری‌ها؛ سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه بیش از 90 درصد زباله‌های پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها در همانجا دفع و بی خطرسازی می‌شود، اظهار کرد: موضوع بی خطرسازی پسماند های پزشکی چند سالیست در دستورکار اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پسماند قرار گرفته و در مرحله اول این امر با همراهی دانشگاه علوم پزشکی همدان تمام مراکز دولتی بهداشت و درمان به دستگاه بی خطرساز پسماند مجهز شدند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به بی خطرسازی پسماندهای عفونی و خطرناک مطب‌های خصوصی انجام شده و مشکل حادی در شهر همدان وجود ندارد، افزود: صحت سنجی از بی خطرسازی پسماند های عفونی و زباله های پزشکی و انجام آزمایش های مربوطه دومین مرحله انجام شده برای بی خطرسازی زباله های پزشکی بود که از چند سال گذشته تا کنون به صورت دوره ای پایش می شوند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به خطرناک بودن عدم جداسازی پسماندهای عفونی در مطب‌ها، بیان کرد: عدم جداسازی این دسته از زباله‌ها با توجه به افزایش زباله گردها باعث می‌شود تا زباله‌گردها و نیروهای خدماتی شهرداری هنگام جستجو با مواد پزشکی آلوده تماس داشته باشند و دچار بیماری‌های عفونی، خونی و خطرناک شوند.
 
وی با بیان اینکه در مرحله بی خطرسازی پسماند عفونی مراکز و مطب های خصوصی به علت قیمت بالای دستگاه بی خطرساز و عدم توانایی آنها در خرید این دستگاه با مشکل مواجه شدیم، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پسماند و نظام پزشکی استان با یک شرکت فعال در زمینه بی خطرسازی زباله های پزشکی تفاهم نامه ای انعقاد شد تا این شرکت به مطب های همدانی برای دفع زباله ها عفونی کمک کند.
 
عربی با بیان اینکه مطب ها و کلینیک های شهرستان ملایر هیچ کدام حاضر به همکاری و انعقاد قرارداد با این شرکت نبودند و به این بهانه پسماندهای عفونی را به صورت غیرمجاز به شهرداری تحویل می دادند، گفت: طی جلسات برگزار شده در زمینه حل این موضوع 130 مطب و کلینیک فعال در شهرستان ملایر مکلف شدند تا یک ماه آینده با این شرکت قرارداد بسته و زباله های خود را به صورت بی خطر شده دفع کنند.
 
وی با تأکید بر آموزش منشی مطب ها درباره نحوه تفکیک و بسته بندی زباله ها و پسماندهای عفونی اظهار کرد: زباله مربوط به مطب های فامنین و شهرستان های کوچک به بیمارستان ها تحویل داده شده و بعد از بی خطرسازی دفع می شوند.
 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار