نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1398 - 7:38   |   کد مطلب: 27177
کارشناس فضای مجازی جریان شناسی رسانه ای را یکی از راه های رسیدن به سواد رسانه ای دانست و خاطر نشان کرد:جریان شناسی رسانه ای یعنی بدانیم رسانه از کجا و توسط چه کسی اداره می شود و این کلیدی ترین اصل در رسیدن به سواد رسانه ای است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از عصر همدان، حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت و کارشناس مسائل منطقه و فضای مجازی در اختتامیه سومین جشنواره دین و رسانه استان همدان اظهارکرد:سواد رسانه ای درکی مبتنی بر مهارت است که بر اساس آن رسانه ها و محتوای آن ها را تفکیک و تشخیص می دهیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فراگیری و اساس سواد رسانه ای افزود: اساس تکنولوژی سواد رسانه ای وارداتی است و لازمه ی جامعه امروزی است و عدم وجود این توانایی در افراد باعث شکست قطعی در بستر فضای مجازی خواهد شد.

شمشادی با انتقاد از برخی تفکرات و جریان ها در مقابل آموزش سواد رسانه ای اضافه کرد:ما فعالان فرهنگی باید به جایی برسیم که توانایی دسترسی به محتوای رسانه ای را داشته باشیم و بتوانیم از آن ها آگاهانه و با کمک سواد رسانه ای تولید محتوا کنیم.

وی لزوم یادگیری سواد رسانه ای را جز ملزومات زندگی افراد دانست و بیان کرد: فعالان فضای مجازی باید بدانند در فضای مجازی کاربر هستند،کارگرهستند یا کارفرما وقدرت تشخیص این سه اصل را سواد رسانه ای فراهم می کند.

این عکاس جبهه مقاومت با اشاره به تحلیل کارشناسان فضای مجازی از نحوه استفاده از محتوا در این فضا گفت:با تولید هدفمند رسانه ای از کارگر فضای مجازی به کاربر فضای مجازی تبدیل شویم.

شمشادی جریان شناسی رسانه ای را یکی از راه های رسیدن به سواد رسانه ای دانست و خاطر نشان کرد:جریان شناسی رسانه ای یعنی بدانیم رسانه از کجا و توسط چه کسی اداره می شود و این کلیدی ترین اصل در رسیدن به سواد رسانه ای است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار