فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

14. مرداد 1398 - 23:30   |   کد مطلب: 27174
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان:
انجام بیش از ۱۵۰۰ عملیات در ۴ماهه اول سال توسط آتش نشانان همدانی
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از آغاز سال جاری تا پایان تیرماه یکهزار و ۵۹۵ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از عصر همدان،   محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت:از آغاز سال تا پایان تیرماه ۹۸ تعداد۵۸۳۰۹ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۱۵۵۵ مورد منجر به عملیات گردیده، ۴۱۵۵ مورد جهت دریافت راهنمایی و مشاوره، ۵۷۰۷ تماس اشتباه،۱۰ مورد اعلام حریق ڪذب و متاسفانه ۴۶۸۴۲ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود:از ۱۵۹۵ عملیات انجام شده در ۴ ماهه اول سال ۸۶۶ عملیات اطفاء حریق، ۶۸۹ عملیات امداد و نجات و ۴۰ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی اظهار کرد : پوشش گیاهان خودرو با۴۹۰ مورد، اماکن مسکونی با۸۶ مورد، وسایل نقلیه با ۷۸مورد،باغات و فضای سبز با ۴۹مورد ، و مراڪز تجاری با۳۳ مورد بیشترین ڪاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل گردیده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۱ عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۵ عملیات خارج از آن انجام شده است افزود: علت بروز۴۳۵ مورد از حادثه های آتش سوزی عمدی، ۴۱۹ مورد غیر عمدی و ۱۱ مورد نیازمند کارشناسی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۶۸۹ عملیات امداد و نجات در ۴ماهه گذشته گفت: نجات حیوانات با ۱۲۴ مورد ، مهار حیوانات با ۱۲۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۱۱۰ مورد، نجات افراد محبوس شده دراماکن مختلف با ۹۸مورد، رفع آبگرفتگی در سیلابها با ۹۸ مورد و رهاسازی و امداد و نجات در حوادث رانندگی با ۳۱ مورد بیشترین نوع عملیات های انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۳ مورد از عملیات های امداد و نجات در محدوده خدماتق شهر همدان و۶ مورد خارج از آن بوده است گفت: بیشترین ڪاربری این عملیات ها اماکن مسکونی با ۴۱۲ مورد، وسایل نقلیه با۸۵ مورد و مراکز تجاری با ۲۷ مورد بوده است

بیاناتی با اشاره به اینکه ۱۷ نفر ازجمله یک آتش نشان ۲در حوادث آتش سوزق و ۴۶ نفر در عملیات های امداد و نجات مصدوم و ۹ نفر فوت شده اند تصریح کرد: آتش نشانان طی ۴ ماه ۴۸۲ نفر را در عملیات های امداد و نجات و ۵۵ نفر را در حوادث آتش سوزی نجات داده اند.

وی با بیان اینکه در ادامه پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، از آغاز سال ۹۸ تا پایان تیر ماه ۱۳۱ مورد پایش از اماکن اداری ،تجاری، آموزشی، درمانی و…. انجام شده است ، تاکید کرد: طی این مدت ۷۲۶ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۳۴۸ تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمانها صادر شده است.

انتهای یپام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار