نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مرداد 1398 - 18:12   |   کد مطلب: 27168
شهردار ملایر گفت: سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري ملاير با نصب کارت و رول‌هاي زردرنگ و تله‌هاي نوري و فرموني در بوستان‌هاي سطح شهر به ويژه بوستان سيفيه، اقدام به کنترل آفات کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛حسین بابائی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، در این رابطه افزود: يکي از عوامل موثر در کاهش جمعيت آفات، در چهارچوب مديريتِ تلفيقي آفات و بيماري‌ها، استفاده از رول و کارت‌هاي رنگي چسبنده است که برخي از حشرات از قبيل شته ها، زنجرک ها، پسيل و مگس‌هاي سفيد به اين رول‌هاي زرد رنگ عکس‌العمل نشان داده و جذب آن مي‌شوند.

وی با بیان اینکه به‌طور‌کلي استفاده از رول‌هاي چسبناک زرد رنگ و تله‌هاي بيولوژيک يکي از ايمن‌ترين وکم هزينه‌ترين روش‌هاي مبارزه با آفات به شمار می رود، ادامه داد: از تله‌هاي نوري و فرموني براي کنترل آفاتي نظير پروانه ‌زنبور ‌مانند، پروانه ‌فري و ... استفاده مي‌شود که در اين روش تله‌هاي مذکور به صورت دوره‌اي توسط کارشناسان سازمان بررسي و وضعيت آفات رديابي شده تا در صورت لزوم بهترين روش مبارزه با آفات اجرا شود.

بابائی اظهارکرد: هدف از  اجراي اين طرح، حرکت در مسیر استفاده کمتر از سموم شيميايي و در پي آن کاهش آسيب‌هاي زيست محيطي با بهره‌گيري از روش‌هاي غيرشيميايي، بيولوژيک و تلفيقي در فضاي سبز شهری است.

شهردار ملایر در ادامه از مزین شدن بلوار مبل و منبت ملایر با گلدان ها و‌ گل های متنوع به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر و برگزاری سومین جشنواره ی مبل و منبت ملایر، خبر داد و گفت: بلوار 32 متری مطهری که نام آن به همین مناسبت به بلوار مبل و منبت تغییر یافته به منظور زیباسازی فضای دیداری، با گلدان های گل، مزین می شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که توجه به منظر شهری و ایجاد سبزینگی در مسیرهای سطح شهر می‌تواند نقش اساسی در اعتلای سیمای شهر و جلوه بصری آن داشته باشد، طراحی، ساخت و نصب گلدان‌های گل در بلوار مبل و منبت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: بدین منظور کارشناسان سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري با مراجعه به شهرستان محلات از چندین نمایشگاه و فروشگاه عرضه گل و گیاه بازدید کردند تا با توجه به زمان برگزاری جشنواره، گونه‌های گیاهی مناسب برای کاشت در این گلدان‌ها انتخاب و خریداری شود.

بابائی به اجرای عملیات شستشوی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز کودکان به محیطی شاد و پاکیزه و به منظور جلوگیری از آلودگی و سرایت امراض به کودکان و زیباسازی محیطی، تمامی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های سطح شهر مورد شستشو و نظافت قرارگرفت.

شهردار ملایر بیان کرد: افزایش دما و گرمای هوا در تابستان امسال موجب استقبال و استفاده بیشتر مردم از بوستان‌های شهر شده است، بنابراین باتوجه به این موضوع سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با هرچه بهتر فراهم کردنِ امکانات رفاهی و تفریحی تمام تلاش خود را برای رضایت شهروندان بکار بسته تا این فضاها به مکان مطلوبی برای سپری کردن اوقات خوش مردم تبدیل شود.

وی یادآورشد: رسیدگی به بوستان‌های سطح شهر علاوه بر تغییر چهره شهری می‌تواند آرامش روانی را برای شهروندان به همراه آورد، بنابراین به منظور بالابردن سطح ایمنی، بهداشت عمومی و حفظ سلامتی کودکان و جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی احتمالی، وسایل بازی کودکان از ابتدای تابستان هر دو هفته یکبار شستشو می‌شوند.

بابائی افزود: این اقدام در تابستان با توجه به افزایش گرد و غبار و آلودگی‌های مختلف، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده و می‌تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری از انتقال بیماری‌ها داشته باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار