نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. تير 1398 - 7:27   |   کد مطلب: 27041
رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: مهمترین هدف هیئت مدیره بازار مبل و مسئولان شهرستانی برطرف کردن مشکلات و مسائل موجود در زمینه ثبت جهانی منبت ملایر، صادرات بهینه، برندسازی و به دست آوردن بازارهای جهانی است.

یه گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ یدالله کریمی در جمع خبرنگاران شهرستان با اشاره به اینکه تبلیغات و‌ شناساندن ظرفیت صنعت مبل و منبت ملایر اثر گذاری بالایی در جذب گردشگر، فروش مبلمان ، توسعه اقتصادی و درآمد زایی شهرستان ملایر دارد اظهار داشت: سومین تیزر تبلیغاتی در راستای معرفی هر چه بیشتر این صنعت ساخته شده و از 21 مردادماه از شبکه های سراسری پخش می‌شود. 

وی بیان کرد: مدت این تیزر تبلیغاتی که توسط تیم‌های تخصصی و ‌مجرب تبلیغاتی صدا و سیما ساخته شده 40 ثانیه است و مرداد ماه امسال چند روز قبل و بعد از برگزاری سومین جشنواره ‌در بهترین ساعات شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

کریمی افزود: سومین‌ جشنواره مبل و منبت ملایر از 21 مرداد ماه تا یکم شهریور ماه به همت بازار مبل و منبت و با همکاری دستگاه‌های دولتی و  بخش خصوصی با حضور مقامات کشوری، استانی، هنرمندان بومی و استانی در پارک ملل شهرستان برگزار می‌شود.

‌ رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای معرفی هرچه بیشتر صنعت منبت و مبلمان شهرستان ملایر عنوان کرد: برگزاری نخستین و دومین جشنواره مبل و منبت در سالهای  96 و 97  برای  شهرستان در مجموع مبلغ 400 میلیارد تومان درآمدزایی داشته و  تعداد 70 هزار گردشگر نیز در منطقه جذب شده است.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر با اشاره به اینکه هم اکنون مبلمان ملایر به کشورهای عراق، غنا و برخی کشورهای عربی و اوراسیا صادر می‌شود، ابراز کرد: امروز ملایر پایتخت  مبل و منبت ایران به شمار می‌آید و در آینده نه چندان دور  نیز به شهر جهانی منبت تبدیل می‌شود هر چند هنوز در زمینه فروش و صادرات این‌ محصول به جایگاه واقعی خود نرسیده و ضروریست در این زمینه اقدامات اساسی صورت ‌گیرد.

کریمی با تأکید بر اینکه هم اکنون بیش از 5 هزار کارگاه صنایع دستی و منبت در سطح شهرستان ملایر وجود دارد که بیش از 9 هزار نفر به صورت مستقیم و20  هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این صنعت فعالیت دارند بیان کرد: پیگیری‌های بسیاری در راستای بیمه منبت کاران انجام شده و هم اکنون تعداد 1500 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی با‌ تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان از جمله دو برند بزرگ شهر جهانی و ملی انگور و منبت اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی این صنعت به زودی از تعداد 12 المان طبیعی مبل و منبت در شهرستان ملایر رونمایی می‌شود.

کریمی نوسانات قیمت ارز و عدم تأمین مواد اولیه مثل چوب، پارچه، اسفنج و بیمه کارگران، نداشتن نمایشگاه دائمی عرضه محصولات و غیره را از جمله مسائل و مشکلات  صنعت مبل و‌ منبت شهرستان دانست وگفت: خواستار توجه و حمایت  ویژه مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی ، نمایندگان در زمینه  رفع این موانع در راستای رونق و توسعه صنعت مبل و منبت وثبت جهانی این صنعت هستیم.

دانشگاه‌ها به عنوان بازوی محرک علمی   در کنار هیأت مدیره و صنعتگران منبت هستند

رئیس دانشگاه ملی ملایر با اشاره به اینکه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌ باید با فکر و ایده همراه باشد اظهارداشت: این امر به خوبی در دنیا  ثابت شده که در کنار فعالیت‌های اجرایی باید یک تیم تحقیقاتی و پژوهشی وجود داشته  باشد.

خسرو سایه‌وند با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن 32 متری ملایر به یافت آباد تهران و تبدیل آن به بازار دائمی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و منبت  اهتمام، جدیت و تعامل دانشگاه‌ها، دستگاهای دولتی و بخش خصوصی نیاز است، تصریح‌کرد: برای معرفی هر چه بیشتر صنعت مبل و منبت شهرستان باید  بیش از گذشته در فضاهای اجتماعی و دانشگاهی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تحصیل نزدیک به 6 هزار دانشجو در دانشگاه ملایر و اینکه بیش از 4 هزار نفر آنها غیر بومی هستند، گفت: این دانشجویان غیربومی می‌توانند سفیران خوبی برای معرفی هر چه بیشتر صنعت مبل و منبت ملایر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر نیز از امضای تفاهم نامه‌ای با هیأت مدیره بازار مبل  برای استفاده از امکانات و پژوهشکده‌های این مرکز در راستای توسعه و رونق صنعت منبت ملایر خبر داد و افزود: در اول مهر امسال 5 رشته مرتبط با صنایع چوب در این مرکز جذب می شود.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری بیش از پیش مراکز آموزش عالی با صنایع ملایر ابراز کرد: هم اکنون 300 واحد دانشگاهی  با بیش از 60هزار نیروی  انسانی در این واحدها فعالیت دارند که می‌توانند زمینه رشد وتوسعه صنعت مبل و منبت ملایر را فراهم  کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار