نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1398 - 16:52   |   کد مطلب: 27016
نماینده مردم ملایر گفت: در شهرستان ملایر ۲۴ هزار هکتار منطقه حفاظت شده وجود دارد که به شدت در شهرستان کمبود نیرو داریم.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی در حاشیه بازدید رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور از تالاب آق گل اظهار کرد: این تالاب مایه حیات این منطقه است و ما حق مسلم خودمان را می خواهیم.
وی گفت: حوزه آبریز این تالاب ۸۳۰ هکتار است که از رودخانه قره چای است، اما متاسفانه در سال های گذشته هم به دلیل کمبود نزولات و بهره برداری و استفاده غیر مجاز این تالاب خشک بود و با توجه به نزولات آسمانی ابتدای امسال تالاب آبگیری شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم این آبگیری مشکل حل نشده و مشکل حوزه آبریز از استان مرکزی باید تامین شود.
وی تصریح کرد: مشکل حل نشده است و از شما استدعا  داریم که جلسه مشترکی در تهران با حضور معاون آب این سازمان و مقامات استان مرکزی برگزار و مسئله ۳ میلیون متر مکعب حق آبه تالاب ازاد شود تا  اکولوژی منطقه حفظ شود.
وی به مشکلات محیط بانان ملایری نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان ملایر ۲۴ هزار هکتار منطقه حفاظت شده وجود دارد که به شدت در شهرستان کمبود نیرو داریم.

فرماندار ملایر نیز در این آیین با اشاره به مشکلات تالاب آق گل اظهار داشت: مشکلاتی بین استان همدان با استان مرکزی برای حق آبه و کشت بستر تالاب وجود دارد.
قدرت اله ولدی افزود: دو سوم این تالاب در استان همدان بوده امابا توجه به اینکه استان مرکزی در بالا دست تالاب بوده و مسیر اصلی رودخانه به سمتی دیگر هدایت کرده اند و باعث شدع که کمتر بهره مند شویم.
ولدی تاکید کرد: انتظار این است که حق قانونی ما از این تالاب بر اساس قانون داده شود تا کشاورزان سخت کوش و پر تلاش از آن بهره مند شوند.
وی گفت: هر چند امسال با بارندگی ها براب تالاب شرایط خوبی ایجاد شده اما انتظار دریافت حق این تالاب است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار