نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1398 - 16:45   |   کد مطلب: 27015
رئیس سازمان محیط زیست همدان:
احیای تالاب آق گل را مردم مطالبه کردند
رئیس سازمان محیط زیست همدان گفت: تالاب آق گل را مردم احیا کردند چرا که مطالبه کردند و آق گل برند منطقه شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عادل عربی در حاشیه بازدید رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور از تالاب آق گل اظهار کرد: تالاب فصلی آق گل مرز مشترک بین دو استان مرکزی و همدان است که از حوزه آبریز قره چای آبگیری می شود.

رئیس سازمان محیط زیست همدان گفت: این تالاب از سال ۸۸ به دلایل نا معلوم خشک شد که در این ۱۰ سال گه گاه تالاب تا ۴۰ درصد نیز آبگیری شد و استان مرکزی مدعی هست که تالاب از این استان حق آبه ندارد.
وی به اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تالاب آق گل اشاره کرد و گفت: برای اولین بار نشست مشترکی بین مسئولین دو استان برای مشکلات تالاب برگزار شد و مراحل مدیریت زیست بومی تالاب شروع شده است.
عربی با اشاره به بارش های فرودین در کشور و استان بیان کرد: با توجه به بترش های سیل آسا در فروردین ماه استان همدان کمترین خسارات را داشت و با همت مسئولین سیل فرصتی برای هدایت آب به سمت تالاب شد.
وی با اشاره به نقش مردم در احیای تالاب بیان کرد: تالاب آق گل را مردم احیا کردند چرا که مطالبه کردند و آق گل برند منطقه شده است.
رئیس سازمان محیط زیست همدان افزود: این شهر در ابتدا روستای اسلام آباد نام داشت و اسلامشهر آق گل شد و خود این نقش مهمی در این مطالبات داشت.
وی بیان کرد: سیلابی که قرار بود وارد شهر شود با همکاری مردم، امور اب و محیط زیست سیلاب وارد تالاب شد و تالاب به طور کامل آبگیری شد حتی از ظرفیت نیز پر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار