نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. تير 1398 - 20:22   |   کد مطلب: 27004
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: با کمک و مساعدت بنیاد برکت هشت باب خانه عالم در این شهرستان در دست اجرا است و تا پایان سال بهره برداری می شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین گروسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها روستاهای کِسب، بی‌غش، بهاره، دهنو علی آباد، انوج، داویجان، دهلق و علوی صاحب خانه عالم می‌شوند.

وی همچنین به ساخت پنج باب مسجد در روستاهای نهنجه، دهنوآورزمان، لولوهر، آشمیزان و قشلاق دهنو اشاره کرد و افزود: برای ساخت خانه‌های عالم و مساجد روستایی ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این شهرستان با وجود هفت حوزه علمیه در اعزام مبلّغ رتبه نخست استان را دارد ادامه داد: بیش از ۲۲۵ مبلّغ روحانی در قالب مستقر، بومی، طرح هجرت و اعزامی و ۴۵ مبلّغه در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام گروسی بیان کرد: امسال برای نخستین بار با کمک آموزش و پرورش بیش از ۲۲۰ گفتمان دینی در سطح مدارس این شهرستان برگزار شد.

وی تقویت مساجد محله محور را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: هم اکنون پنج مسجد محله محور در قالب کانون‌های سلامت اجتماعی در محله‌های سرجو، پشت سازمان زنان، ۱۶ متری، جعفر آباد و محله نفت سیاه فعالیت می‌کنند که در صدد هستیم این تعداد را تا پایان سال به ۲ برابر افزایش دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با مهم برشمردن فلسفه حجاب و عفاف گفت: حدود نیمی از گفتمان‌هایی که در این شهرستان برگزار می‌شود، با موضوع حجاب و عفاف در سطح مدارس بوده است.

حجت الاسلام گروسی همچنین به ساماندهی هیأت‌های مذهبی و ثبت نام در سامانه طوبی اظهار داشت: بیش از ۲۴۵ هیأت مذهبی در این شهرستان فعال است که تمامی آنها در سامانه طوبی ثبت نام و ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای تقویت برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیز در تلاش برای تقویت کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، خانه‌های قرآن و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این شهر هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار