نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. تير 1398 - 20:20   |   کد مطلب: 27003
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به تعداد بالای جمعیت روستایی و وجود ۲۰۸ روستای دارای سکنه، این شهرستان کمترین بهره مندی را در مجتمع های آبرسانی روستایی دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا، قدرت اله ولدی روز سه شنبه در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به فعالیت تنها مجتمع آبرسانی دهلق در این شهرستان افزود: با کمک نمایندگان مجلس پیگیری‌های لازم برای احداث پنج مجتمع آبرسانی روستایی انجام و مجوز احداث این تعداد مجتمع اخذ شد.

وی بیان کرد: در زمینه احداث مجتمع‌های آبرسانی با بخشداران، دهیاران و اهالی روستاهای این شهرستان رایزنی می‌کنیم تا تبعات آن صفر برسد.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، باید تلاش شود نارضایتی مردم در حوزه تأمین آب شرب روستایی به حداقل برسد.

ولدی ادامه داد: این شهرستان نیاز به شبکه‌های آبرسانی بیشتری دارد تا در آینده روستاییان با مشکل تأمین آب شرب مواجه نشوند.

وی بر لزوم کیفی سازی و بهداشتی بودن آب شرب به ویژه در روستاها تاکید کرد و بیان کرد: این امر باید در اولویت قرار گیرد.

معاون استاندار همدان با تقدیر از زحمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و شهرستان گفت: انتظار می‌رود گام‌های موثرتری در راستای رفع مشکلات آب شرب روستایی برداشته شود.

ولدی با اشاره به ترویج آموزش در خانواده‌ها برای صرفه جویی در مصرف آب ادامه داد: باید با آموزش و اطلاع‌رسانی در خانواده‌ها مدیریت صحیحی از مصرف آب در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر میزان بهره مندی مردم در سطح روستاهای این استان بیش از ۷۷ درصد است که وضعیت خوبی را در کشور داریم.

سید مصطفی هاشمی افزود: در تلاش هستیم میزان بهره مندی روستاییان از نعمت آب شرب را به ۸۴ درصد برسانیم.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع آبرسانی دهلق در ملایر گفت: در حال حاضر مطالعات اولیه پنج مجتمع آبرسانی در این شهرستان انجام شده است که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان ادامه داد: پس از تکمیل و راه‌اندازی کامل این مجتمع‌ها ۸۸ هزار تن از جمعیت روستایی این شهرستان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

هاشمی اظهار داشت: برای نخستین بار در استان همدان برای پمپاژ آب در روستای «منگاوی» ملایر از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر نیز گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس مقرر شد امسال از محل اعتبارات ملی برای احداث این مجتمع‌ها اعتبار اختصاص یابد که حدود ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای چهار مجتمع که مطالعات و طراحی آنها به اتمام رسیده، نیاز است.

محمدرضا ترکاشوند مجتمع آبرسانی سد کلان، کریم آباد، حسین آباد شاملو و علی آباد دمق، ینگی کند و حسین آباد ناظم را پنج مجتمع آبرسانی در دست احداث عنوان کرد که طبق سند راهبردی توسعه این شهرستان در مدت زمان ۲ تا سه سال آینده باید به بهره برداری برسند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار